Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

60´s Strat-bygg MJTele/Musikraft


Anbefalte innlegg

Tok ikke sjansen på google translate.......

[beveger meg farlig OT...] Jeg foretrekker GPM sin versjon på utenlandsk fremfor disse:

Google translate:

Fendere gitar sprøyting metoder werent konsekvent. Noen ganger brukte de underull noen ganger de bare sprayet farge direkte på bart treverk, eller over en tidligere farge som hadnt arbeidet ut. Men de alltid ferdig med en top coat of klar lakk (som også var nitrocellulose basert). Men da dette klarlakkert alderen, gulnet det betydelig forvrengt skyggen av den opprinnelige base farge.

Ikke bare det, snudde Fiesta Red seg ut for å være en ustabil farge som var svært reaktiv til UV i sollys og fluorescerende lys. Fendere fargekart fra 1960 til presentere showet var det aldri en farge som heter Coral Pink eller Salmon Pink. Det som ofte kalles rosa er alderen og falmet Fiesta Red, hvor det røde pigmentet har forverret mot rosa eller oransje.

Bing Translate:

Fendere gitar sprøyting metoder ikke var konsistent. Noen ganger brukte de en undercoat noen ganger de bare sprayet farge direkte på nakne tre, eller over en tidligere farge som ikke hadde jobbet ut. Men de avsluttes alltid med et toppstrøk med klar lakk (som var også nitrocellulose basert). Men som denne klar lakk alderen, gulnet betydelig og forvrengt skyggen av den opprinnelige Bunnfargen.
Ikke bare det, Fiesta røde selv viste seg for å være et ustabilt farge som var svært reaktive å UV i sollys og fluorescerende lys. Fendere farge diagrammer fra 1960 å presentere viser det ble aldri en farge kalt Coral Pink eller rosa laks. Det som ofte kalles rosa er i alderen og falmet Fiesta rød, der den røde pigmentet har forverret seg mot rosa eller oransje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt litt bedre tid, så her kommer noen flere bilder. Now featuring både speil, refleks og mindre rosa.

Pickups er D.Allen Tru´ 62. Winda av David Allen og modellert etter et originalt sett fra 1962. Jeg lodder som regel elektronikken selv, men valgte latmannsutveien denne gangen og lot mannen gjøre all jobben under plekterbrettet. Standard 5-veis wiring og .047uf PIO cap. Periodekorrekt mintgrønt plekterbrett.

Bridge er vintage type fra Callaham med litt kortere "64" vibarm. Diverste smådeler er fra Fender, Callaham og gudvethva.

8540993099_c125e86fb2_b.jpg

8542094294_3247b52d67_b.jpg

8542094010_e47e84c36a_b.jpg

8540992595_2e10cf1712_b.jpg

8542094202_068f62e0da_b.jpg

Endret av 747
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å gjøre litt egenhendig relic-arbeid på plekterbrett, knotter og pickup-deksler, men er usikker på om det blir nå eller senere. Ikke sikkert det blir så pent ettersom jeg ikke har gjort det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir knallfin!! :)

Planer om custom-logo?

Tusen takk for det :)

Ja jeg har fått mer og mer lyst på en logo jo mer jeg kikker på det tomme hodet. Aner ikke hva, men får gruble litt. Forslag mottas med takk. Har du peiling på hvor det lønner seg å bestille logo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg godt i gang her. Hadde tenkt å gjøre litt hver dag fremover, men dette er jo altfor gøy!

Ferdig med lodding, så da kan første øl trygt åpnes:

8541720887_e1f07eac66_b.jpg

8541720987_9e363686ec_b.jpg

Da er kroppen ferdig satt sammen:

8541720773_af170ea2b9_b.jpg

Halsen er skrudd på. Virker som den passer fint i lomma. Nå kommer jo det virkelig spennende når gitaren skal strenges opp og alt skal funke smooth:

8542820276_04c7015748_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :)

Ja jeg har fått mer og mer lyst på en logo jo mer jeg kikker på det tomme hodet. Aner ikke hva, men får gruble litt. Forslag mottas med takk. Har du peiling på hvor det lønner seg å bestille logo?

'Lønner seg' er relativt. Jeg har brukt en fyr som kaller jeg 'JBennett' på TDPRI.com til partso-straten min (Allparts/MJTele). Av de forskjellige repro/custom-logoene jeg har brukt så er JBennett-logoene helt klart best. Hestehoder foran de andre.

Her er logoen jeg bestillte for seg selv og montert på headstocken på partso-straten min.

reta3yty.jpg

emydu9yq.jpg

Ser ut til at du får en fin-fin gitar. Fiesta-rød med rosewood er superkombo.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Lønner seg' er relativt. Jeg har brukt en fyr som kaller jeg 'JBennett' på TDPRI.com til partso-straten min (Allparts/MJTele). Av de forskjellige repro/custom-logoene jeg har brukt så er JBennett-logoene helt klart best. Hestehoder foran de andre.

Her er logoen jeg bestillte for seg selv og montert på headstocken på partso-straten min.

reta3yty.jpg

emydu9yq.jpg

Ser ut til at du får en fin-fin gitar. Fiesta-rød med rosewood er superkombo.

Takk for info! Skal sjekke ut han karen der. Den logoen ble jo skikkelig stilig på gitaren din. Vel verdt pengene hvis det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det spesielle ark man kan bruke til blekkskrivere som gjør at man kan lage slike merker selv? Sånn type som feks vi brukte for å sette på decals på byggesettene da vi var små, hvor merket løsnet fra arket med vann.

edit : google er min venn : http://www.blekkskriveren.no/epages/Blekkskriveren.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Blekkskriveren/Products/DTB-1

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.