Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ops! Hjelp med gitarn min!


øglemjælk

Anbefalte innlegg

Yo!

Vel, jeg har hatt en uvane med å ta på meg gig baggen med gitar inni før jeg går ut døra..dermed smeller hodet på gitaren i flere dørkarmer 2 for å være eksakt! Flott.. dette har jeg gjort flere ganger med en telecaster jeg har, uten å ha tenkt over det, det har heller ikke skjedd noe. Men når jeg gjorde det samme med Sg'en min en gang, så datt desverre en av stemmeskruene av.

Jeg aner ikke åssen jeg skal få den på igjen.. hele driten har falt av, hele den dere boksen. Det er originale Gibson SG Standard tunere det er snakk om her, noe mere specs har jeg ikke. Inne i stemmern var det noe mørkt klissete guffe som var vanskelig å få av hende, regner med at det enten var drageblod eller olje.

For å presisere litt mer, så er det den boksen på baksia som har falt av, framsiden der hvor strengene skal snurres rundt er helt fint. Jeg kan også presse den på igjen, men da kan jeg ikke stemme for da detter den av igjen. Det tannhjulet som er inne i er også helt fint.

Jeg er sikkert på at man kan få den på igjen, fordi det ser ikke ut som noe er knukket eller noe, men jeg aner ikke hvordan.
Håper noen kan forklare meg hvordan, og håper at dere skjønner hva som har skjedd.. hvis dere trenger bilder så skal jeg prøve å få tatt det.

Øgle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lokket på stemmeskruen din som har detti av da.. skal da bare være å presse på plass igjen den ?

Muligens en tap eller noe som har blitt bøyd ?

Vet ikke hvilke tuners som sitter på din gitar, men om er slike Deluxe skruer så er det 2 tapper som holder den på plass

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lokket på stemmeskruen din som har detti av da.. skal da bare være å presse på plass igjen den ?

Muligens en tap eller noe som har blitt bøyd ?

Vet ikke hvilke tuners som sitter på din gitar, men om er slike Deluxe skruer så er det 2 tapper som holder den på plass

Jepp det er slike Gibson Deluxe greier..

Det ser ut som det er et par slike tapper du prater om der ja.. mendet holder ikke å bare presse den på, nårjeg begynner å skur på knotten da, så detter den av.

Aphellion: oh shit.. takk for hjelpa :)

CastorFiber: mmm.. får prøve med noe lim, hvis noe går gæli får du skylda :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig med tingene dine. Merker jeg nesten blir irritert.

Kotaktlim fikser mye. Om det bare er en flik som er falt av, er jeg sikker på at det gjør susen.

Haha da må jeg aldri vise deg SG'en min for den er herda!

Men, jo er enig jeg er nok litt for uforsiktig, det er jo som oftest kun estetiske merker jeg lager på gitarne mine som jeg gir faen i, men akkurat denne gangen var det litt dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.