Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kan jeg få mattet ned halsen?


toralfsan

Anbefalte innlegg

Jeg har en gitar med en hals slik jeg vil ha den, den har silkematt lakk som ikke kleber eller gir lyd ved spilling.

Men så har jeg to gitarer med blank lakk på halsen som irriterer meg mer og mer. Den ene er en billiggitar, den andre et skikkelig instrument jeg ikke vil kødde med. Jeg skulle ønske at disse også kunne mattes i halsen så de blir bedre å spille på. Jeg har ti tommeltotter (spiller med åtte av dem), og lurer på tips:

Bør halsen pusses og mattes ned slik den er, eller må den omlakkeres? Noen som evt. vet hvem som kan gjøre slikt i nærheten av Tønsberg?

Takker for innspill. Kanskje flere som lurer på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt stålull med såpe også jeg. Skyll ut all såpa først, så går det helt fint. Bare vær nøye med å tørke/vaske av halsen etterpå. Mulig stålullen uten såpe er bedre egnet til å matte ned, men som sagt har jeg brukt vanlig Svint ved å skylle ut såpa først, på halsen på begge LP'ene og den sticky'e fersk nitro- følelsen forsvant etter et par tre behandlinger. Jeg kunne nok mattet mye mer ved å sitte og gni mye lenger og enda flere omganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten brukt grov gryteskrubbsvamp i nylon også. Blir nok mattere med stålull, men det er faktisk en forbedring, uansett. Billig også. Den jeg har brukt er First Price i 10-pakk.

Den vurderte jeg og! :) Men var redd den ikke var hard nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.