Web Analytics
Jump to content

G-bender?

Truckstop Chuckie

Recommended Posts

Det finnes vel et par-tre hestejazzgitarister her som har vært borti stringbender-systemer?

Jeg leker litt med tanken på å sette noe slikt noe på telecasteren min. B-bender finnes, men jeg skulle helst hatt en G-bender. Er jo å få tak i disse og, men vel helst som et system integrert i gitarkroppen? Jeg kunne tenkt meg noe som monteres ala hipshot B-bender.

Så, noen som vet om et slikt system, ev om en B-bender kan moddes enkelt til å brukes som en G-bender?

Vet at det finnes egne systemer for G bending...du må nok google litt.. noen av de bender både g og b mens det finnes egne for bare g også...husker ikke hva de heter men det må jo finnes noen country sider på nettet, hvor du kan finne info.

Jeg er ikke ute etter bender-system hvor jeg må bruke hendene. De bruker jeg til å spille med, ergo er Duesenberg-systemet utelukket. Det aller beste hadde vært om Hipshot-systemet kan settes opp som en "vanlig" "hip"-bender, men på G-strengen og ikke H-strengen.

Jag har, som CastorFiber nevnte, en Hipshot bender her hjemme ja ...

Endte selv opp med å kun bruke "palm levern" på G-strengen. Den "hip bendern" syns jag blev/blir før sær å bruke ...

Den hipshoten jag har har en "stoppskrue" mellom B- og G-bender delen ... Så det å flytte på di blir litt knotete ...

Så ... uten å tenke før mye så kunde du kanskje .... hmm ... :

Selve plata skrus jo fast i "reimknotten" ... Så du kunde jo enten flytte "reimknotten" en streng opp, eller bore ett nytt hull i hipshoten ...