Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prosjekt goldcaster


Anbefalte innlegg

Ok, ser at denne tråden har endt opp i at jeg snakker til meg selv... Derfor poster jeg litt bilder direkte i tråden med håp om at en eller anna forumitt synes ett eller anna om resultatet :-)

Her er altså utgangspunktet. 1 stk Squire Affinity Tele fra 04:

tele_1.jpg

tele_2.jpg

Var dryge lag med kjemikalier på kroppen:

tele_3.jpg

tele_4.jpg

Kjipeste jobben var pussin i kurvene, men det ble bra med masse håndpuss til sist!

tele_5.jpg

Så var det frem med tru-oil:

tele_6.jpg

Etter 8 lag med olje skjermet jeg hulrommene:

tele_7.jpg

tele_9.jpg

Så var det på med hals igjen! Med den herlige custom neckplaten :-)

tele_10.jpg

For første gang var mesteparten av HW montert og en kunne se hvordan dette ville bli:

tele_11.jpg

Så borret jeg strenghull og monterte "proppene".....*drumroll*:

tele_12.jpg

tele_13.jpg

Og nå for første gang med strenger!

tele_14.jpg

Ble det ikke bra da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er MkI ferdig!

Skal gjøre noe med headstocken, men gitaren er fullt fungerende nå. Den er overraskende god å spille på( hjalp med med ny bridge og en skikkelig justering). Lyden har jeg kun testet gjennom min gamle Korg Pandora da jeg ikke har riggen hjemme i dag. Hørtes bedre ut en den gjorde før, uten at det er noen stor prestasjon :-) men den føles bare så uendelig mye bedre nå. Her er det sikkert mye placebo-effekt, men det er jo hva en føler det hele handler om til slutt...

post-11277-0-43064400-1359235783_thumb.j

post-11277-0-83547300-1359235795_thumb.j

post-11277-0-82614700-1359235808_thumb.j

post-11277-0-55493800-1359235820_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top 5 råeste telecaster.. Si ifra hvis du skal selge den en gang, så skal vi se om jeg har økonomien på plass. Dog, var jeg deg ville jeg bevart den som minne om første(?) gjennomførte prosjekt!

Takk for det!

Må si jeg er knallfornøyd med den, fikk brukt den live i går og det funka bra(angra bare litt på at jeg ikke inntonerte den skikkelig :-) ). Nå er halsen av igjen og jeg holder på å olje headstocken.

Jeg kunne forsåvidt godt solgt den, men problemet er at den nok er verd mye mer for meg enn hva markedet vil gi - sånn er det vel ofte med DIY prosjekter. Men igjen, tusen takk for den positive tilbakemeldinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.