Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Forsterker Dag!


oystein1988

Anbefalte innlegg

Ser fett ut! Og knyttneven var selvfølgelig det feteste! B)

Hva slags elementer har du i cab'et?

Original greiene. 70-80s.

Som låter ganske for boomy for min smak. Skal teste ampen på et annet cab til lørdag, finner ut om det er det som er synderen da. Planlegger G12H elementer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Aph her ass, får du V30 på den der så trur jeg det blir tøffere enn en fødende mann!

Blir til G12H tenker jeg. "Alle" har v30. Jeg har også hatt det før, men jeg har også hatt greenbacks, og det er det feteste jeg har brukt, så tenkte å legge meg i samme gata ;)

Men ja, V30 er nok uansett bedre enn det som står i kabinettet nå ;)

Prøvde å recorde noe med en Zoom boks, men det ble ikke rettferdig lyd. Har ikke noe lydkort med XLR inn liggende, så får ta lydklipp til uka! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :)

Personlig har jeg ingen erfaring med Orange, men den kan jo låte røft den!

Det jeg kicker på er Fenderkassa under. Kjøpte du den ny? Du må skru av VM-merket for å få den mer "retro" ;)

Når det kommer til elementer, kan det jo hende at de som stå i låter bra etter innspilling.

Ellers V30 vs G12H er jeg ikke i tvil! --> G12H.

Jeg har en innspilt Fenderkasse med samme dimensjoner stående i studio vårt på Glemmen. Vi kan gjøre en avtale når du er hjemmeom så kan du komme å teste den.

Jeg får ikke bedre elementer, og da tenker jeg å dekke alt fra clean til metall, seff aller best på 60- 70- rock, der er de himmelske!

80- 90- 00- er de bare steinbra ;)

Det kommer noen kommentarer fra meg ang. en Peavey Classic 30 på forskjellige tråder i kveld, så "hold linja" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo noe bastant å mene at den og den høyttaleren er best, uavhengig av amp, lydideal og musikksjanger. Stuckinthe60s-folk som GunnarpåMo mener jo det er helt ridonculous å bruke V30 med Bassmanen min, men til mitt bruk og lydideal låter det panser :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo noe bastant å mene at den og den høyttaleren er best, uavhengig av amp, lydideal og musikksjanger. Stuckinthe60s-folk som GunnarpåMo mener jo det er helt ridonculous å bruke V30 med Bassmanen min, men til mitt bruk og lydideal låter det panser :)

Jo jo, der har du et bra poeng, og jeg vet om mange som sverger til V30 til og med til rockabilly.

Men for mitt øre låter G12H sitt frekvensspekter aller best i alle sjangere.

Altså aller best "all round" ...... i mine ører ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :)

Personlig har jeg ingen erfaring med Orange, men den kan jo låte røft den!

Det jeg kicker på er Fenderkassa under. Kjøpte du den ny? Du må skru av VM-merket for å få den mer "retro" ;)

Når det kommer til elementer, kan det jo hende at de som stå i låter bra etter innspilling.

Ellers V30 vs G12H er jeg ikke i tvil! --> G12H.

Jeg har en innspilt Fenderkasse med samme dimensjoner stående i studio vårt på Glemmen. Vi kan gjøre en avtale når du er hjemmeom så kan du komme å teste den.

Jeg får ikke bedre elementer, og da tenker jeg å dekke alt fra clean til metall, seff aller best på 60- 70- rock, der er de himmelske!

80- 90- 00- er de bare steinbra ;)

Det kommer noen kommentarer fra meg ang. en Peavey Classic 30 på forskjellige tråder i kveld, så "hold linja" :)

Kjører hjem ikveld faktisk. Med Orangen på slep da jeg har en gig på lørdag i Oslo.

Kunne jeg ha prøv den en tur imorgen? Så skal jeg spille masse på denne kassa her før jeg drar og prøve å memorere lyden, hehehe ;)

VM er avskrudd ja, klarte å tenke meg til det helt selv, selvom flere har kommentert det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.