Web Analytics
Jump to content

Marshall Silver Jubilee Amp

Toul
 Share

Recommended Posts

Er et par bra kloner på ceriatone også!

Tror ikke det er noen andre som kloner dem i like stor grad, så det er verdt er forsøk. Man kan alltids bytte ut eller spørre om andre "mer riktige" komponeter som andre trafoer osv også! :)

Billiegere er det også. Men ikke like tøft utseende ;)

Jeg har hatt mange utgaver av de opp gjennom åra og har et par stykker enda.. som ikke er til salgs.

De dukker opp på Finn innimellom men med veldig varierende pris. 100 wattern er som oftest MYE dyrere en 50 watts utgaven ... av ukjent grunn.

50 wattern er kuler og krytt den også.

Den finnes også i svart utgave - Slash sin signatur modell og den er normalt endel billigere. Låter dønn lik .. kun kosmetiske forskjeller.

Den brukes i dag også av Slash, Joe Bonamassa og ... meg :P ! Så da MÅ den være bra :D

Edited by gtrman

Søk på marshallforumet, så finner du nok det meste. Slash sin signatur, er vel ikke helt identisk hvis det er AFD100 man tenker på, selv om den kanskje er veldig nær.

Nei det er ikke AFD100 det snakkes om men SL2555 :) :

Marshall_2555_1024.jpg

Nei det er ikke AFD100 det snakkes om men SL2555 :) :

Marshall_2555_1024.jpg

Ja, riktig. Når jeg tenker meg om, så er vel AFD' en basert på en modda mid 70's Plexi av noe slag som antas å ha blitt brukt under innspillingen av Appetite, og det var vel før Slash begynte å bruke Silver Jub'en.

Ja, riktig. Når jeg tenker meg om, så er vel AFD' en basert på en modda mid 70's Plexi av noe slag som antas å ha blitt brukt under innspillingen av Appetite, og det var vel før Slash begynte å bruke Silver Jub'en.

en marshall 1959t fra 69 - 73.

gtrzn