Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Help til å mikse


Anbefalte innlegg

Jeg kunne godt tenke meg å prøve, men er i husbandet til et Elvis-show i kulturhuset her neste uke, samt at jeg reiser til sydligere strøk direkte etter showet, men send meg linken til dropbox, så kan jeg se om jeg rekker å få til noe. Om ikke, kan jeg se på det når jeg kommer hjem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vet ikke om det er mp3 konverteringa, limiteren eller mastringa di som gjør det, men trommene låter flatere, tynnere + at det vrenger i forhold til i min miks. Hør feks på hihaten i midt-temaet, der hører du at den høres "flisete" ut. Ellers så er det fint at du har rettet opp timen i trommene :)

Endret av Bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Tror du det vil hjelpe mot vreng å skru ned gainen på limiteren? Tror jeg fant problemet med at det låt tynt. Eqen fra forrige gang jeg mastret hadde hengt igjen, og kuttet mye rundt 2-500 hz og fra 8000-> så mulig noe av problemet ligger der. Laster snart opp en ny. BTW så er den eksportert i aiff, og ikke mp3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde et forsøk på Hey Man. Det er mye klipping og ujevnt volum på de fleste sporene, og det får ikke jeg gjort særlig mye med. Jeg synes låta er tøff i utgangspunktet, men det er litt å lære før neste "studio-session". (Som f.eks. stemming av trommer og finne riktige mikker og plassere dem riktig og skru så god lyd som mulig før man starter opptaket.o.l ;) )

Men; Jeg synes det er mye bra her i alle instrumentledd, og musikaliteten og kreativiteten er det ikke mye å si på, selv om det halter litt innimellom. :)

http://soundcloud.com/auduneggen/hey-man/s-kPm0C

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.