Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Epiphone Les Paul Bonamassa signature


rioi

Anbefalte innlegg

4-Sound åpnet opp for billigsalg nå i dag klokken 5. Uten de helt store forhåpningene om de altfor gode tilbudene, stilte jeg meg opp utenfor døren ca 16.50 og ventet.

Dørene åpnet seg og jeg og 20 andre håpefulle dundret inn i lokalet.. Den første gitaren jeg ser på stativet er Bonamassa goldtopen som jeg har vært å prøvespillt mange ganger, med 50 prosent rabatt.

Røsket den ned fra stativet og gikk til kassa.. Ganske fornøyd med meg selv. :)

Jeg betalte altså 2400 kr for gitaren. Det er riktignok en utstillingsmodell som har hengt der ei stund, men den ser helt fin ut.

Hadde det ikke vært for at jeg skal feriere i USA i jula og må spare litt penger hadde jeg nok heller slått til på Gibson Les Paul Traditional 60's til 7000 kr, men er storfornøyd med å få Epi'n så billig..

Planene for den etterhvert er å få satt på tykkere strenger og muligens wraparound, noe som jeg synes ser tøft ut.

Det første som skal skje er uansett en rengjøring.

Utrolig fornøyd med dagen :D

Her kommer noen bilder tatt med elendig kamera i elendig lys ^^

post-9515-0-62724300-1352997795_thumb.jp

post-9515-0-21967800-1352997807_thumb.jp

post-9515-0-24114000-1352997825_thumb.jp

post-9515-0-46602300-1352997834_thumb.jp

post-9515-0-01030100-1352997846_thumb.jp

post-9515-0-94233900-1352997859_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker ^^ Har spilt i nesten 4 timer allerede, og er såre fornøyd.. :) Gitaren er utrolig mye bedre å spille på enn min andre gitar som er en Squier vintage modified stratocaster, som hadde klirr på nesten alle strengene..

Det er som du sier Audun, det sitter Burstbuckere i denne fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei. Takk for tilbakemeldinger! Er fortsatt storfornøyd med gitaren.

Som ganske fersk gitarist trenger jeg et råd.

Lys E-streng røyk og må ut å skaffe nye.Har tenkt å øke strenketykkelsen noe, da jeg har hørt at dette skal være bra. Noen som har tips om hvilket merke og tykkelse jeg bør gå for?

Spiller Blues, rock og noe country/folk.

Har også fått med meg at gitaren bør intoneres på nytt ved skifte av strengetykkelse, men dette har jeg tenkt å ordne selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare har hørt at det skal være bra med tykkere strenger, men liker gitaren med den dimensjonen som er på gitaren, synes jeg ikke du skal bry deg så hardt med det. At tykkere strenger låter bedre er en myte som ikke har så mye rot i virkeligheten. Billy Gibbons låter fett som f på Les Paul med 0.08 strenger.

Regner med det er standard 0.10 på denne fra før, og da kjøper du strenger veldig billig på nett hvis du fortsetter å bruke det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja det ligger jo noe i at tykkere strenger vil forandre lyden i en betydelig grad da du får mer masse i bevegelse, om det låter bedre blir smak og behag.

Jeg vil anbefale og bare teste forskjellige merker til man finner noe man liker som passer for din egen spillestil og feeling.

Selv er jeg storfornøyd med dean markley signature i 011 på min lp type gitar, mens på telecasteren så liker jeg bedre dr pure blues i 012. Så er bare å teste i vei da strenger er den billigste og enkleste måten å få en litt annen lyd ut av gitaren på. Samt man også bytter strenger jevnlig slik at du ikke får en dau lyd ettersom strenger slites ned og mister mye av klarheten i lyden. Selv bytter jeg ca hver 5-6 uke. Dette varierer jo ettersom hvor mye man spiller.

Når man endrer tykkelse kan det lønne seg og intonere opp igjen gitaren.

Men alt i alt er det opp til deg hva du liker av tykkelse og hva som låter best i dine ører. Men gå gradvis oppover, og gå fra 009 til 012 vil ikke føles godt med det første.. :P

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.