Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enkel enkanals rørcombo


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Hvilket publikum er det du spiller for nå, da?

Tror du de i salen merker veldig stor forskjell på hva du spiller på?

Eller er det Clapton og Brian May som sitter der?

Stikk fingern i jorda og skaff deg en Fender Mustang III, still den inn på Twin Reverb eller british ´60 med 4x12M cab.,

og la effektene, som du selv skriver, gjøre resten.

Det e´kke en kjeft i salen som hører forskjell.

Det meste handler om hva som ligger mellom øra på gitaristen ;)

EDIT: så sørger du for å få litt monitor (PA feeling) fra lydmannen, så gjør det susen, vet du. Og dugelig med tungt brennevin :D

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to stk., men begge er gamle 2x12" versoner fra tidlig 60-tall, og de skal jeg være litt varsom med.

Vet ikke helt om jeg kommer til å trives med en ny 1x12" AC15 Kinavox når jeg sammenlikner.

Med alle de gamle kremampene dine så spørs det vel om du kommer til å trives med noe som helst om du skal ha en forholdsvis billig amp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser etter en enkel og grei enkanals rørcombo. Helst en lett 1x12" på 12-20w.

Minst mulig dilldall, ok headroom med god cleanlyd. Resten får pedaler ta seg av.

Noen forslag?

Jeg venter i spenning på hva du ender opp med her, for det samme er tema for meg..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en Classic 30, det nye designet, i tweed. Angrer litt på at jeg solgte den, men på den annen side syntes jeg den gamle firkantede med sort tolex er tøffere. Mer anonym, forsvinner fint i backline uten å gjøre noe annet ut av seg enn å levere lyd. Om jeg skulle være kritisk, så måtte det bli at jeg syntes den er litt skarp, litt "glass" i lydbildet, men ikke mer enn at det er enkelt å skru frem ok lyd. Og nå har jeg også P90'er, så jeg er veldig åpen for en eldre Classic 30. Og god lyd, i en liten snerten 18 kg's innpakning, til ca 3 k, det er jo bang for the bucks...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.