Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Satan rock


ruben12332

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tja.. Fikk hvertfall sagt hvor mye jeg hater den respektløse idioten.. Er vell ganske fornøyd ja.
Du kunne jo ha sagt det på PM. Dessuten viste du at han ikke mente det. menmen jeg skal ikke blande meg mer.

Et forum er laget nettopp for og utveksle meninger.

Er et forum laget for og diskutere om at man skal skyte eller henge hverandre? Dessuten ble norge kristnet med sverd så jeg er fullt imot kristendomen ivertfall som statsrelgion.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe dersom noen har hørt Headless Cross albumet til Black Sabbath (dog kun Iommi ifra orginalbesettningen på den tida) så handler omtrent alle låtene om Satan. :wink:

Men foreskriver de satanisme som løsningen på saker og ting, eller synger de bare om det?

AKKURAT!!!!!!

Bibelen snakker jo fanden spikke meg om Satan stadig vekk - har noen hevdet at Bibelen sprer satanistiske budskap?

Dette her går KUN på fordommer. Bandet spiller metal, bandet nevner Satan, ergo fremmer de satanisme. FEIL! Black Sabbath er ikke noe mer djeveldyrkere enn prester som nevner Djevelenl i søndagsprekenen.

Ellers har 'satanisme' i ordets rette forstand overhodet ingenting med djeveldyrkelse å gjøre. Satanisme er et ateistisk livssyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke kaste meg inn i debatten men slenger inn refrenget fra Ozzy låten "Rock 'N' Roll Rebel".

Utrolig fætt riff i starten på denne låten som Jake E. Lee spiller mesterlig.

Tror Ozzy følte behovet for å skrive en låt om alle crazy påstander.

I'm just a rock 'n' roll rebel

I'll tell you no lies

They say I worship the devil

They must be stupid or blind

I'm just a rock 'n' roll rebel

(worship betyr tilbe for dem som lurte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe irriterer meg mer enn diskusjon om religion.

Til alle dere som synes kristendom er fælt og tror at folk som er kristne er kjedelige mennesker som går i kirka hver søndag, banner aldri og ber hver halvtime. Hvordan kan dere være sikre på om Gud finnes?

Dere vet at Jesus faktisk har levd?

Og til alle kristne: Hvordan kan dere være sikre på at det finnes en Gud?

Er det ikke da litt bortkastet og tro på noe som ikke finnes.

Menneskeheten vil nok aldri få svar på om det finnes eller ikke finnes en Gud. Akkurat som man ikke vet om det finnes gjenferd eller vampyrer.

Vet noen av dere helt sikkert at nøkken ikke finnes?

Hvis verden ikke hadde hatt religion ville selvsagt mange kriger og mange uoverenstemmelser vært borte vekk, men også mye annet.

F.eks noe vi alle her er veldig glade i: Musikk.

All musikk fra middelalderen er religionrelatert, siden bare det ble skrevet ned. Negro Spiritual og senere til Blues og RnB er utgangere fra religion.

Og hva ville vår gitarhverdag vært uten blues?

Så kan man si at religion er bortkastet? Nei.

Kan man synes selv at religion er teit? Det gjør man akkurat som man selv vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har 'satanisme' i ordets rette forstand overhodet ingenting med djeveldyrkelse å gjøre. Satanisme er et ateistisk livssyn.

Jepp, av livssyn jeg ikke anser som mitt eget, finner jeg satanismen av de mer interessante, da den fokuserer på mennesket selv og dets behov, vekst og utvikling, heller enn på å blidgjøre en eller annen overnaturlig skapning. Det er slik jeg har tolket den ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder en tier på at Valgerd Svartstad Haugland er hemmelig Black Sabbath-fan :lol:
Tja hvorfor hemmlig? Black Sabbath har jo ikke så mye med satan og gjøre etter hva jeg vet. Har bare hørt : "My name is Lucifer, come take my hand" i N.I.B.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder en tier på at Valgerd Svartstad Haugland er hemmelig Black Sabbath-fan :lol:
Tja hvorfor hemmlig? Black Sabbath har jo ikke så mye med satan og gjøre etter hva jeg vet. Har bare hørt : "My name is Lucifer, come take my hand" i N.I.B.

Tja, til og med det behøver ikke en gang bety at de tilber ham. Forteller bare fram hans synspunkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.