Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Satan rock


ruben12332

Anbefalte innlegg

Ikke noe irriterer meg mer enn diskusjon om religion.

Til alle dere som synes kristendom er fælt og tror at folk som er kristne er kjedelige mennesker som går i kirka hver søndag, banner aldri og ber hver halvtime. Hvordan kan dere være sikre på om Gud finnes?  

Dere vet at Jesus faktisk har levd?

Og til alle kristne: Hvordan kan dere være sikre på at det finnes en Gud?

Er det ikke da litt bortkastet og tro på noe som ikke finnes.

Menneskeheten vil nok aldri få svar på om det finnes eller ikke finnes en Gud. Akkurat som man ikke vet om det finnes gjenferd eller vampyrer.

Vet noen av dere helt sikkert at nøkken ikke finnes?  

Hvis verden ikke hadde hatt religion ville selvsagt mange kriger og mange uoverenstemmelser vært borte vekk, men også mye annet.

F.eks noe vi alle her er veldig glade i: Musikk.

All musikk fra middelalderen er religionrelatert, siden bare det ble skrevet ned. Negro Spiritual og senere til Blues og RnB er utgangere fra religion.

Og hva ville vår gitarhverdag vært uten blues?

Så kan man si at religion er bortkastet? Nei.

Kan man synes selv at religion er teit? Det gjør man akkurat som man selv vil!

Og før trodde man at jorda var flat.

Men det er vel ikke helt uten grunn at folk kaller det sin "tro".

Men ville du helst vært kompis med en som visste, eller en som tror? :o

PISSPRAT LOL GÆGÆ DREKKA MEIR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ditt Lange Innlegg... Orker ikke å quote hele skiten...

Hehe, Leo prøver faktisk å komme med noe seriøst her. Diskusjonen utvikler seg til å bli en "generelt" diskusjon :P

Jeg skjønner godt hva du mener her. Jeg er veldig godt klar over at kristne ikke er så kjipe som folk vil ha det til. De som uttalte seg om Sabbath konserten er jo helt klart fundamentalister. Grunnen til at jeg ikke er kristen, er fordi jeg ikke vil være en del av en religion som har uttrettet så mye vondt gjennom historiens løp. Jeg er heller ikke komfortabel med normene som følger religionen. De har så klart blitt modernisert med tiden, men jeg ser stadig kristne (spesielt fundamentalister) som kommer med meningsløse innspill som er tro mot oldtidens regler. Dette er noe jeg er svært i mot. Jeg mener at dette ikke burde tilhøre dagens samfunn. Har ikke mennesket kommet langt nok, nå?

Og, ja, Jesus har levd. Og si noe annet ville bare ha vært dumt. Men om han var så gudommelig som historien vil ha det til, er en annen sak.

Menneskene som tror på en Gud, føler seg gjerne trygg. De følger de har noen i medhold og de tror at det er en gud som uttretter alt (med tanke på kristendommen). Og hvordan kan vi vite at det ikke finnes en Gud?

Jeg tror at religion (generelt) har blitt skapt av mennesket. Hvorfor? Jo, for å holde oss under kontroll. Fordi vi skal leve it et samfunn der man, ja, overlever. Jeg ser på bibelen som en regelbok. Det er jo så og si en guide til hvordan man skal leve it samfunn. Det står jo mye annet piss der også, men det er ikke poenget mitt.

Poenget mitt er at vi har i Norge kommet oss forbi stadiet der vi er avhengig av en/ei Gud og ei regelbok. La oss heller bruke våre kreative/kunstneriske hjerner til å skape et bedre samfunn. Jeg tror at det kommer til å bli det neste stadiet her i livet på jorda. Hvis ikke en atomkrig utsletter alt, og setter alt på nullstadiet igjen :P

Der har du Master_K's drøm ;)

PSPS! For å ha noe musikkrelatert vil jeg bare si at Sabbath rocks. Håper de spiller Into The Void på konsertene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leo; hva med OMG da? alt jeg har å si til deg.

den artikkelen viser bare hvor hykkleriske folk kan være! Likesåvel som mennesker er kristne bør folk få være satanister. Er du satanist så må du likesåvel tro at det finnes en gud.

dette er bare IIIIDIIIIOOOOTISK! dessuten så inneholder gamletestamentet flere lover og regler som er MYE værre enn det sabbath har utført noen gang. TENK PÅ DET DU KRISTENFAEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik svarer bare personer som ikke har peiling om hva de snakker om.

Sånne som deg Roar. Og forresten kan jeg ikke ta folk som sier LOL seriøst, det går bare ikke.

Ikke vet hva jeg prater om? Prøver du å påstå at jeg ikke veit hva kristendommen handler om?

Og det "lol"-vaset ditt kan du ta lengre ut på landet, du klarer ikke å ta meg seriøst for du har egentlig ikke noe vettugt å svare med tror jeg.

Og når du i tillegg skal generalisere og skrive "sånne som deg Roar", så kan du egentlig bare holde kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.