Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: G&L Legacy Candy Apple Red Metallic


bento

Anbefalte innlegg

Denne kom ramlende inn døra fra Godlyd.nos ryddesalg her om dagen:

post-10747-0-21249300-1344366930_thumb.j

post-10747-0-29226600-1344366903_thumb.j

post-10747-0-28917200-1344366923_thumb.j

post-10747-0-07060600-1344366915_thumb.j

post-10747-0-60800500-1344366999_thumb.j

Temmelig fornøyd! :)

Drøy C-profil på halsen, 12" radius på gripebrettet (noe uvant så langt, må jeg innrømme!), DF-trem'en er noe langt annet enn det jeg har hatt tidligere, virker veldig stabil, responsiv og nøyaktig.

Gitaren ble levert med .010-strenger - som jeg egentlig ikke utstår - og kommer til å strenges om med D'Addario EXL115 (Blues/Jazz-rock .011-strengesett) snares mulig, med dertilhørende justering av tremsystem og strengehøyde.

Har ikke fått watta skikkelig opp, bare pusespilt litt på hjemmeamp, men førsteinntrykket av pickupene er knall! Ser frem til å få dra litt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike så fet :D

CAR er vel forøvrig ikke CAR hvis den ikke er metallic, så det er vel litt smør på flesk ;)

Takker!

Hm, jo, du har selvsagt rett at det er litt i smør på flesk! Jaja, jeg får ta det på kontoen for NGD-rus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritfet gitar, hva måtte du gi for den?

Den dukket opp på ryddesalget hos Godlyd til drøye seks og en halv høvding, og da var det gjort :) Nå er den riktignok brukt, men jeg syns jeg har gjort et godt kjøp, for å si det mildt!

Endret av bento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dukket opp på ryddesalget hos Godlyd til drøye seks og en halv høvding, og da var det gjort :) Nå er den riktignok brukt, men jeg syns jeg har gjort et godt kjøp, for å si det mildt!

Dæven, og en vill pris. I engelske og tyske butikker snakker vi 12-15.000 for disse, og selv det er mye instrument for pengene. Hører gjerne lydkutt når du har, vet ikke om de pup-ene er G&Ls standard MFD singlecoils eller om du har fått en enda fetere variant. Har selv standard-MFD på min ASAT, og lyden er impresjonistisk.

Gratulerer med nydelig Legacy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, og en vill pris. I engelske og tyske butikker snakker vi 12-15.000 for disse, og selv det er mye instrument for pengene. Hører gjerne lydkutt når du har, vet ikke om de pup-ene er G&Ls standard MFD singlecoils eller om du har fått en enda fetere variant. Har selv standard-MFD på min ASAT, og lyden er impresjonistisk.

Gratulerer med nydelig Legacy.

Takker så mye!

Det var mye på grunn av prisen jeg hoppet i stolen og trykket på "kjøp"-knappen da jeg oppdaget tilbudet.

Det står G&L Vintage Alnico V-pickups i hele rekka, og så langt er jeg overbevist om at disse er god match for Legacy'en.

Nydelig varme og "chime" av dem. Håper at strengebyttet som står på planen ikke dreper dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Det ligger 3 stk på Reverb, men en fra Japan og to fra UK. Samme på Ebay, kun Japan og UK. I Norge er det vel bare å følge med på Marketplace på Facebook og Finn.no. Keg har også kjøpt gitarer på svenske blocket.se og tradera.com, men det medfører usetthandel og moms (som fra Japan og UK) hvis man skal ha den tilsendt og ikke tar en harrytur samtidig. Går også å legge ut en ønskes kjøpt-annonse på Finn og håpe på napp.
    • Jeg ønsker å avslutte min konto, vet ikke hvordan man gjør det
    • Noen som vet om hvor jeg kan få i tak på en epiphone g400 korina i Norge? Hadde en før men solgte den, nå angrer jeg.
    • Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.