Web Analytics
Jump to content

NGD: G&L Legacy Candy Apple Red Metallic

bento

Recommended Posts

Denne kom ramlende inn døra fra Godlyd.nos ryddesalg her om dagen:

post-10747-0-21249300-1344366930_thumb.j

post-10747-0-29226600-1344366903_thumb.j

post-10747-0-28917200-1344366923_thumb.j

post-10747-0-07060600-1344366915_thumb.j

post-10747-0-60800500-1344366999_thumb.j

Temmelig fornøyd! :)

Drøy C-profil på halsen, 12" radius på gripebrettet (noe uvant så langt, må jeg innrømme!), DF-trem'en er noe langt annet enn det jeg har hatt tidligere, virker veldig stabil, responsiv og nøyaktig.

Gitaren ble levert med .010-strenger - som jeg egentlig ikke utstår - og kommer til å strenges om med D'Addario EXL115 (Blues/Jazz-rock .011-strengesett) snares mulig, med dertilhørende justering av tremsystem og strengehøyde.

Har ikke fått watta skikkelig opp, bare pusespilt litt på hjemmeamp, men førsteinntrykket av pickupene er knall! Ser frem til å få dra litt på :)

Steike så fet :D

CAR er vel forøvrig ikke CAR hvis den ikke er metallic, så det er vel litt smør på flesk ;)

Takker!

Hm, jo, du har selvsagt rett at det er litt i smør på flesk! Jaja, jeg får ta det på kontoen for NGD-rus :)

Dritfet gitar, hva måtte du gi for den?

Den dukket opp på ryddesalget hos Godlyd til drøye seks og en halv høvding, og da var det gjort :) Nå er den riktignok brukt, men jeg syns jeg har gjort et godt kjøp, for å si det mildt!

Edited by bento

Den dukket opp på ryddesalget hos Godlyd til drøye seks og en halv høvding, og da var det gjort :) Nå er den riktignok brukt, men jeg syns jeg har gjort et godt kjøp, for å si det mildt!

Dæven, og en vill pris. I engelske og tyske butikker snakker vi 12-15.000 for disse, og selv det er mye instrument for pengene. Hører gjerne lydkutt når du har, vet ikke om de pup-ene er G&Ls standard MFD singlecoils eller om du har fått en enda fetere variant. Har selv standard-MFD på min ASAT, og lyden er impresjonistisk.

Gratulerer med nydelig Legacy.

Dæven, og en vill pris. I engelske og tyske butikker snakker vi 12-15.000 for disse, og selv det er mye instrument for pengene. Hører gjerne lydkutt når du har, vet ikke om de pup-ene er G&Ls standard MFD singlecoils eller om du har fått en enda fetere variant. Har selv standard-MFD på min ASAT, og lyden er impresjonistisk.

Gratulerer med nydelig Legacy.

Takker så mye!

Det var mye på grunn av prisen jeg hoppet i stolen og trykket på "kjøp"-knappen da jeg oppdaget tilbudet.

Det står G&L Vintage Alnico V-pickups i hele rekka, og så langt er jeg overbevist om at disse er god match for Legacy'en.

Nydelig varme og "chime" av dem. Håper at strengebyttet som står på planen ikke dreper dette :)