Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags høytaler ellementer skal jeg velge?


Knokejern

Anbefalte innlegg

Tja, synes trådstarter fikk fornuftige råd, han ble ikke akkurat bedt om å kjøpe korksniffer-utstyr til syke priser....

Synes det er helt greit å tipse trådstarter om at for prisen av 4 elementer kan han få et bedre kabinett, uten å bruke en krone mer.

Og ja, kasser i tre låter bedre, å argumentere for at øving skal kompensere for dette blir bare tull. MDF tåler også mye mindre og er samtidig tyngre.

Synes det er unødvendig å gjøre narr av helt ålreite råd her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meningen å "gjøre narr" av noen råd. Opplever du det slik, var det ikke hensikten.

Min intensjon var å si noe om at det er få som hører forskjell på en MDF- kasse med Jensen, og en trekasse med Jensen.

Det at slitestyrken er forskjellig er jeg med på, men dog- jeg har spilt i mange år, kjenner mange musikere, og har levd av å instruere, spille, dirigere, arrangere og så videre. Jeg kjenner ikke en eneste en som fysisk har slitt ut treverket i en høyttalerkasse. Det finnes sikkert, men det blir så få personer at jeg ikke finner det lurt å ta høyde for slikt når jeg skal gi råd om hva man bruker penger på.

Ikke for å være frekk, men så aktive musikere spør neppe om råd om Behringerkasser på et gitarforum.

Følelsen av å eie et svinedyrt bjørkefinerkabinett med treverk fra det sorteste Sibir får en sikkert til å spille bedre, for all del. man skal ikke undervurdere Mojo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Amund her. Det er overraskende stor forskjell på kabinetter.

Har testet Mesa, Marshall, Morgan og Vox 4x12 kabinetter opp mot hverandre med samme amp, gitar, kabel, i samme rom, samme plassering.

Det er større forskjell enn man tror ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med i gjengen til Amund..............

Det er summen av dritten som gir deg lyden. Hvert drittprodukt i riggen er med på å dra ned totalen. Så er det bare å summere hvor mye skit og hvor mye bra du har. But why pay for shite when you can buy the good stuff?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jensen ellementer. men Bughera i Bheringer kassa. Jeg har nok dratt spillinga mi et stykke ut av gutterommet. Riggen min begynner å nærme seg det jeg vil ha. Føler at den behringer kassa helt klart er det svake leddet. Men nå har det seg sånn at jeg som familiefar som har rundet 35 så er det ikke bare å dra kortet på en ny Eller brukt kasse selv om mange trur det. De som sitter på en brukt kasse med dyre ellementer vet stort sett hva døm har. Jeg syntes det er greit å få til best mulig lyd innen for et relativt stramt budsjett, I tilleg syntes jeg det er artig å få til ting selv. Syntes jeg har fått mange gode råd her inne å kommer helt klart til å lufte andre problemstillinger.Dette prosjektet her koster meg ca 2000 kr å for den prisen får jeg ikke en brukt kasse en gang. Jeg er ganske sikker på at det vil gi lyden min et løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.