Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NPD - Strymon Timeline


Anbefalte innlegg

Idag våknet jeg av en melding som sa "din bestilling er nå kommet". Needless to say, var sjeldent kjapp med å stå opp.

Kastet meg i bilen, lomma full av kontanter som skulle blåses.

Har de siste par årene brukt en T-rex Replica, en pedal som låter knallfint men dessverre mangler litt funksjoner etterhvert.

Fikk testa Strymon Timeline for noen uker siden, etter å ha sett xx-antall videodemoer på tuben.

Synes det låt så fint og at grensesnittet var så okei at jeg bestilte meg en.

Er fortsatt i honeymoon-fasen her, men denne saken her leverer ass. Enkel i bruk på tross av jævla mange (nyttige) funksjoner.

Endelig en multidelay som kanskje går an å bruke live (Timefactor, ehm...).

Har hatt El Capistan på lån tidligere. Den er vel regna for å være blant det ypperste på tape-simulering. Denne her gjør tapesimuleringen godt nok, pluss massevis av andre ting som high-pass filter, programmerbar underdeling på tap tempo, god looper, stereo, expression som kan brukes til masse forskjellig.

Synes også dBucket-delen låter veldig overbevisende.

Mye å sette seg inn i, men foreløpig er jeg veldig fornøyd. Instruksjonsmanualen er 21 sider eller noe, sier vel litt om mulighetene.

Første jeg gjorde var å begrense antall banks til 4, så jeg har 4x2 presets. Holder i massevis foreløpig

I motsetning til mange andre, så står denne pedalen til hypen. :)

Vet det er folk her inne som har samme pedalen etterhvert, noen av dere som har gode presets å dele? :)

Veldig godt fornøyd med brettet nå, mye og god lyd i et veldig portabelt format

7678550182_c9f13dbe83_c.jpg

Endret av KristianF
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mente jeg lydklipp av delayen, ikke romklangen din tullebukk :D

Skal kun bruke den til romklang... :D

Jeg vurderer å selge unna Timefactoren og Clyde Deluxe Wah'en og kjøpe Timeline sjæl! Hvordan er den kontra Timefactor?

Har vel igrunn ikke testa timefactor, men Timeline er visst bedre på analog, tape og crazy skit, mens Timefactor er best på helt digital delay.

Jeg bruker ikke helt steril delay, dessuten synes jeg brukergrensesnittet på Timeline er mye mer tiltalende, veldig enkelt å skifte presets og banks.

Låter også helt rått i stereo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det låter helt rått i stereo ass, parallell dual delay låter tøft :)

En ting jeg dog ikke har funnet ut enda, er det mulig å få navnene på skjermen istedet for ms når du aktiverer presets? Hos meg så viser det antall millisekund når jeg skrur på de ulike presetsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enkelt og greit ut!

Hvilken volumpedal er det du har der? Kunne trengt en billig og grei volumpedal hvor jeg kan stille minimumsvolum. For å dempe vrengen med volumpedalen istedet for med volumknotten, som blir litt unøyaktig i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volumen bruker jeg til swells, og til det er den uslåelig :)

Rioten bruker jeg til mest til 70 og 80tall metal lyd. Spiller ikke veldig hard musikk, dessuten så gir en åpenbak combo begrensninger for hvor tight lyd det blir uansett. Men meget fornøyd med den, låter knall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, hadde det ikke vært for at jeg skaffet meg Empress Vintage Modified Supedelay (son jeg elsker), ville jeg nok ha prøvd å skaffe denne. Kanskje denne er bedre på noen få områder, men Empressen holder i massevis for meg (kanskje jeg endrer mening etterhvert, men). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det låter helt rått i stereo ass, parallell dual delay låter tøft :)

En ting jeg dog ikke har funnet ut enda, er det mulig å få navnene på skjermen istedet for ms når du aktiverer presets? Hos meg så viser det antall millisekund når jeg skrur på de ulike presetsene.

Du kan aktivere "preset naming" i global-menyen tror jeg. Har ikke pedalen foran meg nå, så er ikke heeelt sikker på hvordan det var. Tror det forutsetter at du har nyeste firmware.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.