Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarforsterker - Mest for penga!


kalli

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger hjelp til valg av ny amp. Jeg tenker kjøpe noe annet enn kombo nå for å kunne ha mulighet til å ha med "toppen" på gigger der de stiller med kabinett.

Jeg ser da altså etter kabinett OG topp og er ute etter ganske klassisk rockelyd med fin clean kanal. Kjøpe brukt er også en mulighet. Kanskje brukt kabinett og ny topp?

Har sett for meg en orange topp og et marshall kabinett eller noe i den duren, men det kan fort bli rimelig dyrt har jeg skjønt.

Så ja, mest for penga/billigst mulig, god rockelyd, fin clean og høy nok lyd til å kunne bli brukt på øvingsrommet.

Håper noen har noen tips til en "amp-n00b" :)

- Kalli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også sjekke merker ala Hughes&Kettner og Laney. Marshall, Fender og Vox er gode saker, mendersom du tråler bruktmarkedet for andre merker, så er det ofte mange solide forsterkere som blir solgt til lite peng pga dårlig etterspørsel fordi folk ikke vet hva de skal se etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 4k for en Ceriatone JTM 45 klone samt 2k for et 212 kab som kristoffereide har bygget, med Celestion Greenbacks. Jeg antar at jeg i hvertfall må opp i det dobbel pris for å få noe JEG ville blitt like fornøyd med. Kanskje enda mer også. Men det har tatt tid å finne dette, og det har vel nesten vært like mye tilfeldigheter som målrettet søk som har gjort at jeg har endt opp med akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en god grunn til å heller sjekke ut "utradisjonelle" merker :)

Jeg kom på ca 2500kr da jeg bygget Madampen min, men den låter som en amp prisklassen rundt 10k.

Imo er den verdt mye pga tiden det tar å bygge en, men skulle jeg solgt den så hadde jeg nok ikke fått mer enn 4k for den. Av den grunn er det lurt å sjekke ut merker som du kanskje ikke har hørt om før,og gjøre litt research. Gjerne spørre om tilbakemeldinger her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så mye forskjellige prisklasser! Er en jungel for meg som nettopp har begynt å lete :P Tror jeg uansett for lete videre og prøve litt ut på gitarsjapper, så håper jeg det er greit om jeg spør om ting er bra her senere om jeg finner noe jeg trenger en ekstra mening om :)

Btw, hva tenker dere om kombo versus kabinett+topp? Like greit/mer for penga for en kombo? Eller kabinett+topp? Er da til live spilling, studio og øving det er til.

Og en annen ting... Hva bør man konsentrere seg om? Toppen eller kabinettet? Er vel toppen som lager lyden? Så kan man da eventuelt kjøpe en "dyr" topp og et brukt og billigere kabinett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.