Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender HotRod DeVille 2x12 og vreng!


askret

Anbefalte innlegg

Jeg og flere med meg har stadig kommentert at denne ampen er fantastisk på clean, og at vrengkanalen suger!

Tar herved dette tilbake for min del, fikk hørt en i går (forøvrig min gamle amp..), justert opp på fullt kanalvolum, godt med drive, og master ganske lavt.. Egentlig låt den knallbra! Vrengpedalene på pedalbrettet var jo ingenting i forhold til vrengen i ampen.

Ulempen likevel er at med denne justeringen går det ikke an å bytte fra vrengkanalen til cleankanalen uten å sprenge alt av trommehinner i 100 meters radius...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Hot Rod DeVille tidligere, og syntes cleankanalen var bra, men vrengkanalen var ikke så mye å skrive hjem om. Låt som en dårlig vrengpedal i mine ører uansett hvordan jeg justerte. Takk Gud (Leo Fender that is) for Fender Bassman 4x10 :P

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei

Endelig fått registrert meg og bumper denne. Ble eier av en pent brukt Deville for et par dager siden og er storfornøyd.

Har i en tid lekt litt med tanken på å få meg en fin røramp med god cleanlyd.

Istedenfor å basere vrengen på Marshallhjelp ønsket jeg å forsøke med pedaler.

Har tuklet litt med ulike modelleringer av dette på HD500 brettet mitt og likt godt den lyden jeg har knottet frem der.

Var derfor storfornøyd når jeg plugget inn DS-1 i på cleankanalen på Devillen. Sikkert finere distpedaler der ute, men du verden og dette fungerer for mitt (hus)bruk.

To tomler opp herfra.

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Endelig fått registrert meg og bumper denne. Ble eier av en pent brukt Deville for et par dager siden og er storfornøyd.

Har i en tid lekt litt med tanken på å få meg en fin røramp med god cleanlyd.

Istedenfor å basere vrengen på Marshallhjelp ønsket jeg å forsøke med pedaler.

Har tuklet litt med ulike modelleringer av dette på HD500 brettet mitt og likt godt den lyden jeg har knottet frem der.

Var derfor storfornøyd når jeg plugget inn DS-1 i på cleankanalen på Devillen. Sikkert finere distpedaler der ute, men du verden og dette fungerer for mitt (hus)bruk.

To tomler opp herfra.

E

Bytter du ut DS-1 med Pro Co Rat vil du treffen en helt ny verden.

Det er liksom opplest og vedtatt at Fender låter dritt på innebygd vreng, og det stemmer for det meste bortsett fra Supersonic.

Men det er jo noe av det aller beste du kan få på clean og vreng med pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.