Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som kan anbefale noen gitarbutikker i USA?


JRV

Anbefalte innlegg

Hei, godtfolk!

Skal kjøpe elgitar i USA om ikke så lenge, sannsynligvis en Fender strat/tele til 500-1000 $.

Hvilke butikker i New York City / Washington DC / Orlando kan anbefales? Noen som har erfaringer?

Tenker kanskje at det er liten vits i å handle i NYC ettersom det er der tax'en er høyest, med mindre det er noen spesielt gode butikker der?

Tar butikkene mye betalt for setup av gitaren, eller kommer dette med i prisen? Om det koster flesk, vil dette komme som egen regning eller som en del av prisen til gitaren (tenker i forhold til at gitaren skal fraktes hjem til Norge - jeg vil nødig overstige 6000-kroners-grensen slik at jeg må betale ekstra avgifter)?

Tenkte det kunne være greit å peile litt inn på noen få butikker slik at ikke hele ferien går med på å lete etter gitar (det ville nok ikke foreldrene mine satt pris på)!

Ha en videre fortreffelig natt!

- JRV :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke no problem å finne ei gitarsjappe i de byene du nevner her! :) Når det gjelder setup, mener jeg å ha fått med meg er ganske billig der borte, men det får du sikkert med når du kjøper gitaren! Lykke til med kjøpet og god ferie! :D

Endret av Tarzan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Orlando var jeg i en fantastisk gitarbutikk i 2005 (tror jeg det var) som jeg mener å huske at lå et sted på Disney World-området. De hadde mye fett, blant annet en del signerte gitarer av kjente gitarister. Tror det er denne: http://www.solarius.com/dvp/wdw/guitar-gallery.htm

Sidenote: Når jeg gikk inn der hadde jeg på meg Opeth-skjorte, og Mikael Åkerfeldt hadde vært inne der og handlet uka før. Det var litt kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mattsmusic.com/

Denne karen shipper alle brands ut av USA og til Europa, og du slipper å mase.. han sa det var standard policy.

Ble litt sjokka, da jeg tviler på at produsentene er så glade for det :P

Men who cares.. Er jo bare å kjøre på.

Prisene ser du jo selv.. Men ser du ikke det du skal ha der, så spør du så skaffer han det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sjapper jeg har vært innom i NY

Ludlow guitars, Ludlow str, east village. kul og laidback sjappe, ikke noe problem å prøve mange gitarer, god service

Matt Umanov Guitars, greenwich village. God stemning, hyggelig betjening, godt utvalg av div customshop

Guitar center, W 14 st. Stor sjappe, litt mye folk til tider kanskje, og ansatte kan variere litt, men veldig stort utvalg. Jeg kjøpte mex-straten der i sin tid, de lina opp alle 12 de hadde og jeg valgte den beste.

30 st. guitars: stort utvalg av brukte og tildels hiend gitarer, også veldig ok betjening.

Mannys, 48. street. Stort utvalg, men kanskje litt slitsom betjening. Endte uansett opp med å kjøpe cs-stratten der. Dette er den gamle musikkbutikkgata, men er dessverre ikke så mye igjen. Tvers over gata ligger Rudys, som for det meste har hiend og vintage, men absolutt verdt et besøk, om ikke annet for å sikle.

Og til slutt en liten godbit:

Main Drag Music, Williamsburgh, wythe str. Kul sjappe i kule Williamsburgh (en t-bane-stopp fra manhattan). Masse rare greier, stort sett brukt, absolutt mulig å finne noe kult her.

Nå har jeg ikke funnet alle adressene, men regner med ts kan gjøre litt jobb selv også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo også sam ash i NY. En del artig der også. Kjøpte min LP på guitar center. Var lite folk i butikken, masse utvalg og hyggelig betjening. På amerikanske forumer sier de vel gjerne at en blir lurt der, men for nordmenn på tur er det uansett billig, og en har jo ikke tid til å finne butikkene med de aller laveste prisene.

Mener det ligger flere butikker i samme gata som sam ash. Kanske Mannys og Rudys som er nevnt over her. Hørtes kjent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker også kanskje at Guitar Center / Musicians Friend kan være en grei plass å starte - for meg virker det som om de har gode priser, og helt sikkert det største utvalget av Fendere. Kikker på de forskjellige Stratocasterne (heller litt mer mot strat enn tele) i prisklassen 500-1000$ - må si jeg syns den nye Road Worn Player-serien (altså ikke Road Worn Vintage, som er den litt eldre versjonen) ser veldig bra ut, akkurat noe for meg. Kan tenke meg at det er en gitar de ikke selger akkurat over alt, og at da GC kan være en grei butikk å stikke innom.

Litt off-topic: Hva tenker folket om Fender Road Worn Player 2-tone Sunburst Stratocaster? Har prøvd RW Vintage, denne likte jeg godt, men jeg syns kanskje den var litt vel mørbanka, og relic-jobben på halsen er vel mindre godt gjennomført. Har ikke prøvd den nye player-serien, men denne er litt mindre reliced (myyye finere hals) og med litt mer moderne features, som standard-modellene. Jeg vet disse er MIM-modeller, men jeg tenker at jeg får det jeg betaler for, og velger heller en gitar ut i fra hvordan jeg syns den er selv enn hvor den kommer fra! :) Dersom jeg kjøper en RW Player i 2-tone sunburst vil jeg nok bytte plekterbrettet til hvitt (?), og kanskje pickup-toppene og knottene osv samtidig. Syns det er litt rart at de har valgt et så utradisjonellt utseende på en RW. Menmen. Jeg bare lufter tankene mine litt her! Gjerne si ifra hvis du har noen formeninger om disse modellene :D Bilde av Fender RW Player 2-tone sunburst:

Fender-Road-Worn-Player-Stratocaster-2-Tone-Sunburst-Maple.jpg

Endret av JRV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, folkens! Var innom Rudy's Guitar Stop og Sam Ash, som lå rett over gata i går. Rudy's var jeg ikke så lenge i, men jeg prøvde et par gitarer hos Sam Ash. Fikk hjelp av en hyggelig fyr som het David. Fant ikke helt det jeg var ute etter - tror nok Guitar Center er litt mer passende for meg, tar meg nok turen dit snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.