Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender road worn RI from when ... I laugh!


Anbefalte innlegg

Da jeg havnet i en musikkforretning for å teste ut en Fender Mustang IV (se tråd) ble jeg tildelt en slitt Fender strat som verktøy. Grunnen er at jeg bruker strat mest. Da jeg var ferdig med å test ut ampen tok jeg en titt på gitaren og jeg så prislappen…… Jeg fikk fullstendig sjokk. Jeg har hjerteproblemer fra før! Jeg tror jeg måtte ha luktesalt for å våkne. 22000,- for en STYGG strat.

Det skal visstnok være en Custom Shop Road Worn sak. Jeg har spilt på Fender strat siden 1985 og har det som min arbeidshest! Dette var etter min mening en skikkelig dårlig hals å spille på. Så dårlig at jeg vil vurdere Morgan som merke! For de som er aktive på forumet her så vet mange at jeg innehar er en kinesisk fake Fender Stratocaster. Jeg synes denne er mye bedre å spille på!!!! Ja, den er faktisk veldig bra!

Ja! Dere leser riktig!

Når det gjelder elektronikk og pickuper var den veldig bra, men å betale den prisen for en så ”RÅTTEN” hals, må jeg bare si: La dere lure! Fy faen for dritt!

Disse hype greiene som har vært de siste årene MÅ dere gjøre deres egen mening om før dere handler.

Jeg ser på dette som svindel, eller en form for ran!

Videre havnet selgere og jeg i prat om hvorfor jeg ikke likte den gitaren, og jeg sa at jeg hadde en Fender Stratocaster made in Japan fra 1985. Han hadde ikke problem med å forstå at jeg ikke likte denne custom shop så lenge jeg hadde en av den serien. Disse har blitt viden kjent, ble produsert i kun to år jeg hadde flaks med å der der akkurat i den tiden.

Så nå lurer jeg på hvorfor ikke Fender lager en RI-serie av gitarene de lagde i Japan i (mener det var) 1984-1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva helt eksakt var det som var så galt med halsen?

Du vet det er litt forskjell på kvalitet og smak/preferanser. Fender lager jo et par ulike variasjoner på stratocaster modellen..

He he, du likte ikke den?

Det var uslipte bånd som skulle se ut som de var byttet tror jeg. Det var heller ingen form for sliping av bånd! Dermed er min chineese Fake minst like god ,eller bedre å spille på en det jeg prøvde idag! Faen at det går ann å prøve å ta 22000 for noe sånt! Han var drit råtten å spelle på!

Og da kan dere, Greener og alle kritikere komme med alle meninger, men når jeg blir tilbydt en gitar til 22000, som jeg selv vurderer til å være en kopi til hva man kan vente i en konfirmantpakke,...ja da har jeg ikke dårlig samvittighet for å eie en "Real Chineese Fake". Fy faen, ...Verden vil bedraes! ... og jeg KAN Fender!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva helt eksakt var det som var så galt med halsen?

Du vet det er litt forskjell på kvalitet og smak/preferanser. Fender lager jo et par ulike variasjoner på stratocaster modellen..

For å bli helt seriøs:

Det var ingen tegn til å slipe bånd for å få en bedre tilpassing til hals og kropp. Men de hadde passet på å få fargeendringen i overganger mellom bånd og hals! Da er min Chinese Fake like bra i konstruksjon som det folk ,lar seg lure til å betale!!!...ja jeg vet ikke hva jeg skal skrive!!!!

Men la dere betale :-) jeg ler meg ihjel...... Men det er kunden som betaler, Fender tar!

Folk lar se lure! ;-)))) off!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du provoserer, men du tillegger tydeligvis meg noen veldig sterke meninger/emosjoner jeg ærlig talt ikke var klar over at jeg hadde..

En fender som trenger båndsliping (selv om det er en USA/CS) dukker opp nå og da i butikker. Grunnene er mange, men det har mye med at bånd løsner og at treverket beveger seg i tiden etter produksjon, da Fender ikke "mellomlagrer" halser osv slik mange mindre produsenter gjør.

Hvor mange av mine Stratocastere tror du Fender har laget forøvrig? ..

Og kinesiske kopi-instrumenter? Aldri prøvd en sånn Fender/Gibson fake jeg synes var bedre enn en billig Squier/Epiphone. Men har prøvd mange gode Squiere fra Kina/India.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du sier, Hank, og jeg greier heller ikke helt å la meg provosere. Jeg har ingen problemer med å tro på at du har kommet ut for et eksemplar av an dyr gitar som ikke er hva den burde være. Det vet vi kan skje hos de fleste gitarprodusenter, spesielt de "to store" da veldig mange eksemplarer rulles ut av fabrikkene hver dag.

Det jeg synes er betenkelig, er at butikken (ansatte) som plukket ut denne for deg til å teste med, ikke har evner og kunnskaper til å rette opp dette før gitaren kommer i potensielle kunders hender / evt velger et bedre instrument hvis det virkelig er slik at denne gitaren er så dårlig som du opplever.

Uansett er jo moralen som alltid: Test gitaren(e) før du kjøper. Til og med de som koster litt mer enn en kasse pils.

Så må vi som sagt ikke glemme personlige preferanser og "vaner" selv om jeg ikke tror noen foretrekker en uferdig hals med dårlig båndarbeide!

Likevel, I would like a second opinion! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Japan er også jo også litt hit&miss, selv om de har jevnere kvalitetskontroll enn USA og Mexico. En god gitar er en god gitar uavhengig av produksjonsland. Du finner bra greier fra alle de tre landene, forutsatt at du prøver mange nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er jeg tilbake for å forsvare meg ;-)

Det er nok ikke for å promotere min fake jeg laget denne tråden, men heller sjokket over at man kan prise et middelmådig produkt høyt.

Det kan hende jeg var ekstremt uheldig å få tildelt nettopp denne, og de har mange Fender CS der oppe, så jeg skal ta meg flere turer og prøve flere.

Men dette var mitt aller første møte med betegnelser som Re Issue og Custom Shop, og hvis det er dette man får, vil verden la seg bedra!

Jeg er ikke så bevandret i gitartester da jeg har vært svært fornøyd (og konservativ) med mine Gibson og Fendere.

Det var egentlig ikke mer enn det.

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det nok slik Hank, at Custom Shop begrepet hos både Fender og Gibson har blii veldig utvannet de siste åra.

Hvis kvalitetskontroll ut fra fabrikk og jobb med gitarene i butikk også er mangelfull, så kan nok dårlige CS gitarer havne hos kunder.

Sjøl har jeg hatt både standardmodeller, CS, Masterbuilt og vintagemodeller av Fender, og syns det er store forskjeller ute og går.

Dessuten spiller jeg litt på diverse billige Kina-Stratocastere hver eneste uke, og avstanden derfra til de CS jeg har hatt har vært stor.

Hvis du vil kan du godt få være med å teste noen gitarer.

Edit: Made in Japan Stratter 84/85 går for $7-900 på Ebay.

Roadworn serien er laget i Mexico, og den vanlige RI serien er ikke Custom Shop.

Her er en Japan Strat fra "de gyldene åra" til salgs i Sverige.

Rart de ikke ligger høyere i pris hvis de er så fantastisk gode?

http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=1&t=73829

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det syndes MYE i musikkforretningene når det gjelder å sette opp instrumentene som brukes for demonstrasjon slik de fortjener. For egen del hadde jeg lenge vært nysgjerrig på soft-V-halsen på Baja-tele da jeg kom over en i musikkinstrumentforretning. Den viste seg å være satt opp med en strengehøyde som i 12. bånd lå godt over 5mm (hadde ikke noe å måle med, men det kan godt ha vært 7-8mm). Jeg likte følelsen av halsen, men følte ikke at jeg ut fra dette kan si noe særlig om hvordan Baja-telene er å spille på. Det føltes som fingrene løp hekkeløp over strengene.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.