Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilken pedal gjør dette?


Anbefalte innlegg

var ikke en harmonipedal jeg var ute etter. skal være samme tonene som spiller samtidi, men ska høres ut som 2 gitarer. i studio legger man bare et spor over den andre, mn live skulle jeg ha hatt en pedal som gjorde jobben. gjærne slik at den ene gitaren blir bittelitt forsinket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke en harmonipedal jeg var ute etter. skal være samme tonene som spiller samtidi, men ska høres ut som 2 gitarer. i studio legger man bare et spor over den andre, mn live skulle jeg ha hatt en pedal som gjorde jobben. gjærne slik at den ene gitaren blir bittelitt forsinket

Chorus-pedal er det du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du ikke å få særlig bra til i en boks på scenen eller i øvingslokalet, fordi, som du sier, det er to gitarer (to spor) på plata.

Å "multitracke" gitaren i livesammenheng er som oftest komplett håpløst å få til å låte bra. Den beste løsningen er en stereochorus, men det blir ikke helt det samme. To amper er heller ikke helt samme greia.

Å istedet splitte gitaren til stereo med 10-20ms forsinkelse på den ene siden er et alternativ som kan låte bra på stereoanlegget hjemme, men innfører ofte så mye combfilter-problemer og grums i et livelokale at det stort sett bare ender opp med å låte drit (med mindre du låner lydteknikeren til Petrucci). Jeg vet ikke om mange kjente gitarister som forsøker seg på "multitrack"-løsninger live, og nettopp dette er nok grunnen.

Mitt råd er å akseptere at livelyd aldri blir det samme som platelyd. Istedet: "Keep it simple and play good", så låter det bra likevel. :)

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.