Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig ABY-switch


Anbefalte innlegg

Trenger en billig ABY-switch, men sliter litt med å finne noe særlig rundt omkring. Noen som har tips til en ABY som er å oppdrive i norske nettbutikker for en billig penge? Vurderer å bestille meg et kit fra musikding, men siden jeg har veldig lite tid til overs om dagen så hadde det vært utrolig digg om jeg bare kunne gå inn i en nettsjappe, trykke bestill og få den levert ferdig og fungerende i postkassa.

Har funnet noen AB-switcher som forsåvidt funker, men skulle gjerne hatt en ABY, og de få jeg har funnet har gjerne kosta fra tusenlappen og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de få jeg har funnet har gjerne kosta fra tusenlappen og oppover.

Da betaler du heller 150kr for et kit fra Musikding! Det er ikke mange komponenter å lodde i disse, tror det kommer på rundt 150kr ink frakt for ABY-swicther, check it out.

Personlig, ville jeg gått for en ABY-switch med to buffere for hver kanal, så slipper du å blande inngangsimpedanser til forterkere og pedaler når du Y-kobler. Dette kan dog enkelt lages med noen få kondiker og en Dual-opamp. Eller emitterfølger :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, men jeg har nok av andre ting jeg skal gjøre som også tar toppen et par timer, og da blir det fort veldig mange timer totalt, samt at jeg ikke har så mye verktøy tilgjengelig selv for å bore opp bokser og slikt, så da må ting planlegges i større grad ift å gjøre slikt hos andre.

edit: For øvrig så skal den kun brukes som kanalswitch for en Vox AC15, så tror ikke buffer skal være nødvendig. Med boks kommer ABY-kit fra musikding på €26, så det er jo ikke kjempemye billigere enn en AB-switch fra norske nettsjapper, det er derimot veldig mye billigere enn det jeg har funnet av ABY-switcher, så jeg syntes bare det virket rart at det skal være så dårlig utvalg i Norge på ABY når det finnes en mengde AB for en relativt billig penge. (Både Boss, Behringer og EHX har AB-switcher fra 250-350 kr)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men frakt fra over dammen blir jo fort en del kroner, samt at det blir moms på stuff over 200kr, så da blir det fort nesten like dyrt som å kjøpe Radial eller tilsvarende fra norsk sjappe. De har enda billigere enn den Morleyen hos Thomann også, men med frakta så går vinninga fort opp i spinninga. Om det er en pedal av en produsent som det finnes et norsk agentur på så kan jeg få den lokale sjappa til å bare ta inn en for meg

edit: Føler jeg er veldig negativ til forslagene deres, og beklager det. Det er ikke meningen. Setter som alltid pris på alt som kommer av forslag, selv om det ikke alltid er helt det jeg i utgangspunktet ønsker. :)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men frakt fra over dammen blir jo fort en del kroner, samt at det blir moms på stuff over 200kr, så da blir det fort nesten like dyrt som å kjøpe Radial eller tilsvarende fra norsk sjappe. De har enda billigere enn den Morleyen hos Thomann også, men med frakta så går vinninga fort opp i spinninga. Om det er en pedal av en produsent som det finnes et norsk agentur på så kan jeg få den lokale sjappa til å bare ta inn en for meg

edit: Føler jeg er veldig negativ til forslagene deres, og beklager det. Det er ikke meningen. Setter som alltid pris på alt som kommer av forslag, selv om det ikke alltid er helt det jeg i utgangspunktet ønsker. :)

Joda, er klar over det med frakten, og det er klart at skal man ha bare en ting, så er det fort dyrt å kjøpe fra Thomann. Jeg er også fan av å kjøpe lokalt, og dersom Thomann ikke er vesentlig billigere, så kjøper jeg heller i Norge, selvsagt. Jeg har sans for butikker som yter god service, og det er et par butikker jeg kommer til å kjøpe mer hos i Norge selv om det skulle være noen få prosent dyrere, nettopp av den grunn. Har du vært innom de lokale butikkene i byen din og spurt om hva de har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarge: Den ABY-mikser-boksen var kul, men jeg skulle helst hatt mikseren på utgangene, så jeg kan blende ulik mengde signal fra én gitar til de to separate inputene på ampen dersom jeg skulle gått for noe sånt. Ellers er jeg glad i å kjøpe lokalt ja. Har ikke fått spurt hos den lokale sjappa enda (de som tar inn forsterkeren til meg), men jeg ville sondere terrenget litt for å se hva som er å oppdrive i Norge. Dersom de kan få tak i det så bør det jo også eksistere i en norsk nettsjappe er jo det jeg tenker, men skal såklart ta kontakt med dem for å høre. Jeg bestiller veldig sjelden ting fra utlandet, da det å ha en fast sjappe som man legger igjen litt penger i fort kan gi omtrent samme pris som det er fra utlandet når man har fått litt rabatter og slikt.

GreenMan: Takk for tilbudet. Jeg tar kontakt dersom det blir aktuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke dumt å støtte de lokale forhandlerene. Finner du noe billig på nett, så matcher de sikert tilbudet også. Jeg handler lite lokalt, men en gang iblant stikker jeg opp dit og kjøper litt strenger og diverse ting mot at jeg prøver litt utstyr uten å kjøpe det.. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.