Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tilbakemelding på Video Reviews


Morten Larsen

Anbefalte innlegg

Jeg har vært borte fra forumet en liten stund nå fordi jeg har vært druknet i jobb. Skal åpne enda en Backstage-butikk på Strømmen Storsenter til høsten, og har måttet planlegge det, samt at jeg har vært så "uheldig" å måtte dra rundt på gitarfabrikker for å teste alt av instrumenter.

Jeg satt i går og lagde skisser til video reviews av Taylor Builders Reserve-modellene som vi nettopp fikk inn.

Legger ved den første her.

Noen som har tilbakemeldinger? Jeg er klar over at utsnittet er elendig, men det er rett og slett fordi jeg ikke har hatt tid til å rigge opp en skikkelig kamera-plassering enda. Jeg kommer til å lage video reviews av en haug av instrumenter fremover dersom jeg får vilja mi, så dette er bare starten.

Synes dere godtfolk det er "bra nok" ettersom de som er interessert i akkurat disse gitarene egentlig bare bryr seg om hva det er, hvordan det ser ut, og hvordan det låter og egentlig ikke bryr seg om håret mitt og utsnittet? Blir veldig glad for tilbakemeldinger.

Hva synes dere også om lyden på gitaren? Brukte en Q3HD for opptak, og ellers er det bare lastet opp på youtube. Personlig synes jeg fingerspillet på slutten låter helt vanvittig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, lurte virkelig på når en Norsk butikk skulle "følge med" litt i utviklinga og begynne med video reviews.

Godt tiltak, jeg nok tror vil øke muligheten for salg, og dette er absolutt ikke dumt for markedsføringens del eller.

Ellers så regner jeg med du har tilgang på en del mikk-utstyr og slikt i butikken din?

Jeg ville mikket opp gitaren, tror det vil gi gitaren på opptaket en lyd som vil rettferdiggjøre gitaren litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult tiltak, og en god og informativ video. Skulle gjerne også sett/hørt hvordan det låter med plekter, myke og harde anslag og litt heftig strumming, gjerne både akkustisk og gjennom forsterker. Det er hvertfall det som er relevant for meg når jeg skal kjøpe meg kassegitar. Ikke at denne gitaren under noen omstendighet er aktuell for meg uansett mtp prislapp, men sånn til senere tester om dere tester ting som passer lommeboka til litt fler enn veldig spesielt interesserte.

Flisespikkeri fra meg dette, men kunne godt brukt litt mer norske ord på ting det går an å bruke norske ord på, som f.eks treverk. Som sagt, flisespikking, og ikke noe stort problem (sikkert bare jeg som i det hele tatt tenkte over det), men jeg føler at det kanskje hadde virket litt mer proft om man var litt mer konsekvent på norsk/engelsk.

Ellers som sagt en tipptopp anmeldelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding begge to!

Føler at det er nødvendig med engelske betegnelser, men jeg kan jo ta med de norske synonymene også i fremtiden.

Når det gjelder anslag og forskjellige plektertyper etc, hva synes folk der? Vurderer å sette opp et standardreportoar på 4 låter som spilles på alle gitarer jeg skal teste så det blir lettere å sammenligne. Når rommet, gitaristen og kamera/mikrofonplasseringen da er lik bør det bli mulighet for å sammenligne lydklippene bedre. Det er jo mer spennende å ha forskjellige låter hver gang, men da blir jo nytteverdien veldig lav?

På opptaket der Armin spiller (Dva all gitarspillinga) er gitaren mikket opp. Gjorde opptak både med og uten amp, men med akkurat den gitaren låter den oppmikkede lyden helt dønn likt, så valgte å bare ta med den tilkoblede amp-lyden.

Når det gjelder valg av opptaksutstyr tror jeg at jeg ønsker å holde meg til Q3HD ettersom den er enkel i bruk og kan tas med over alt. Da slipper man at det blir så stor kvalitetsforskjell på opptakene, enten de er gjort i en av butikkene våre, eller på reise.

Legger ved den andre reviewen jeg nevnte også. Kommentarer til den? Der er det jo flere lydklipp ihvertfall. Der ble utsnittet helt forferdelig, men igjen; det er gitaren som er viktig, ikke meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er nok mange som forstår engelske betegnelser bedre enn norske, og poenget mitt, som jeg ikke fikk frem i det hele tatt i forrige post, så det beklager jeg, er egentlig at det føles litt rotete når du ikke er konsekvent på om du bruker norske eller engelske ord. (F.eks er det i følge deg "European spruce" i toppen, mens forsterkeren er laget av "flammelønn").

Som sagt er det helt vanvittig flisespikking, jeg ville egentlig bare få frem det poenget jeg ikke fikk frem forrige gang, men noe problem er det ikke, og så lenge anmeldelsene er gode så har det ingenting å si :D

Dårlig tid nå. Skal se den andre reviewen etterpå og kommentere og svare på resten av spørsmålene dine da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg reagerer på er at lyden når du prater er alt for lav og energiløs, samt at det blir med for mye lyd av omgivelser - Bruk en enkel mygg-mic og spill heller inn et flerspors opptak som du enkelt kan mikse i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lavet meg en std. bakgrunn, det ser mer profesjonelt ut, ser er mer behagelig for leseren. Du får en mye mer ryddig presentasjon av det du presenterer.

Et eksempel kan kanskje være svart filt som omringer deg!

Jeg tror også en std. vinkel kan gjøre seg. Evt 2 forskjellige hvor en vinkel filmer gitaren og en filmer deg og gitaren.

Ellers kult tiltak

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg reagerer på er at lyden når du prater er alt for lav og energiløs, samt at det blir med for mye lyd av omgivelser - Bruk en enkel mygg-mic og spill heller inn et flerspors opptak som du enkelt kan mikse i ettertid.

Yes hører ikke hva som sies samtidig som gitarlyden er for høyt. Bra tiltak men du må nok satse på bedre innspilling hvis det skal være på topp.

Og hva er greia med det håret?

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes hører ikke hva som sies samtidig som gitarlyden er for høyt. Bra tiltak men du må nok satse på bedre innspilling hvis det skal være på topp.

Og hva er greia med det håret?

Nettopp derfor jeg legger ut "leke-prosjektet" mitt her, så jeg får kommet i gang med det.

Håret er klippet nå (men ikke på grunn av kommentaren din), og jeg ser endelig voksen ut igjen. :)

Mer gitar, mindre filming av skritt!

Har fått nytt kamerastativ, som ikke er defekt, og som er mindre glad i skrittet mitt. (selv om jeg forsåvidt er fornøyd med det selv).

Ordner seg når jeg skal begynne med skikkelige reviews.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lavet meg en std. bakgrunn, det ser mer profesjonelt ut, ser er mer behagelig for leseren. Du får en mye mer ryddig presentasjon av det du presenterer.

Et eksempel kan kanskje være svart filt som omringer deg!

Jeg tror også en std. vinkel kan gjøre seg. Evt 2 forskjellige hvor en vinkel filmer gitaren og en filmer deg og gitaren.

Ellers kult tiltak

"standard" akgrunn er skaffet. Veldig godt forslag! Skal også eksperimentere med mer avanserte kamera-oppsett. Skal se om jeg får det effektivt og strømlinjeformet. Ulempen er at hvis jeg bruker 2x så lang tid på filming og redigering blir det bare 50% av reviewene som blir laget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.