Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekte Seymour Duncan?


Rakken

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en Seymour Duncan Hot Rails til å ha i bridge-posisjonen i strat'en min. Jeg prøver å finne en så billig som mulig da jeg egentlig bare skal teste den og beholde den hvis den låter bra/slik jeg håpet. Så kom jeg over en annonse på Finn og ringte på den for å spør om hvilken pickup han hadde avbildet. Han sa at det bare var en [ekstra] pickup som fulgte med da han kjøpte den (regner med han kjøpte brukt) og hadde ingen anelse om hva det egentlig var. Bakpå stod det "RoHS"; han trodde det var merket på pickupen, men jeg leste etterpå at det har noe med strøm å gjøre el.

Jeg vet det er mange eksperter her på forumet og håper noen klarer å identifisere pickupen :) Dette er det eneste bildet selger har lagt ut av pickupen.

Takk på forhånd!

post-10720-0-01813600-1337971810_thumb.j

Endret av Rakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, det er ikke SD. Jeg har en gitar med tre forskjellige SD- blades i, og det står trykket SD på alle tre pickupene på oppsiden. For det andre er fasongen på plasten annerledes.

Jeg vil som antydet allerede tippe at dette er GFS. Fant en liggende her nå, og den står det ikke noe på i det hele tatt.

RoHS står rett og slett for Restricted of Hazardious Substances, og innebærer at det ikke for eksempel er brukt blyholdig loddetinn i pickupen. Det har ikke noe med kvalitet eller merke eller noe annet å gjøre.

Når det er sagt, så er GFS blades noe jeg liker veldig godt. Jeg vet ikke om noe jeg som låter så bra i forhold til prisen. Det betyr ikke at de låter like lekkert som SD- versjonen. Det skulle da bare mangle, prisen tatt i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.