Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The Heilycaster, første selvbygg (29.09: Ca ferdig!)


Anbefalte innlegg

Ikke særlig elegant. :P

Litt elektronikk. Jeg har mye øvelse med lodding igjen foran meg...

post-10219-0-48232500-1348771263_thumb.j

Ser da itte gærnt ut det. Virker som du kanskje brukte litt lite loddetinn og kanskje ikke varmet opp loddepunktet så godt.

Men! Det vil funke perfekt om det er en ryddig lodding eller ikke så betyr strengt talt null niks og ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom brua og pickupringen. Litt knot med skruestørrelsen på GFSene gjorde at jeg måtte droppe dem og hive inn PRS-pickupene jeg hadde liggende istedet. Disse var åpne, noe jeg ikke synes er særlig fint, så jeg slang på et par plastdeksler jeg hadde liggende. Det ble litt mer "metal" enn planlagt, men det er ingen krise. Tror jeg vil sette inn noe annet, evt lage et par humbuckere selv, senere.

Brua montert, pickupringen mangler enda. Her brukte jeg samme metode som før, med maskeringsteip og drill. Litt problematisk var det at jeg ikke hadde et bor som passet skruene til pickupringen, den ene var altfor stor så gjengene knapt fikk tak, den andre er litt i minste laget, selv om det går. Det virker som om treverket overlevde med mindre diameter, så jeg valgte å kjøre på.

post-10219-0-80808000-1348950364_thumb.j

Sadler og sånn. Nå er det bare igjen å lodde pickupene på plass og feste kontrollplata, så er jeg igang.

post-10219-0-07148300-1348950371_thumb.j

And done. Jeg ser ut til å ha loddet to mastervolum eller noe, knottene oppfører seg iallefall veldig rart. Jeg måtte gjøre en snarvei eller to på grunn av mangel på kapasitorer, så det får være inntil videre. Planen er uansett å kjøpe CTS-poter og slikt uansett, så får jeg gjort det på nytt med riktige kapasitorer og riktig switch (den jeg har nå er en modifisert sjuveis fra en strat).

post-10219-0-07195900-1348950378_thumb.j

Nå gjenstår bare moroa i å rette ut halsen, intonere og justere action. Håper jeg kan få den til å bli god.

Merker forøvrig at det skurrer veldig fra nøtta når jeg har åpne anslag. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er faktisk pickupringene, jeg må gjenge opp de isåfall, eller utvide hullene. GFSene krever større skruer enn pickupringene gir rom for. Det kan jeg alltids løse senere, men gitaren fortjener nesten noe litt heftigere enn et par billige GFSer. Tenker Seymour Duncans eller noe lignende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg har misforstått. Hvis man ønsker å beholde gamle pickupringer av en eller annen grunn, er det da ikke noe problem å bore opp litt større hull? Problemet oppstår vel egentlig når man mangler skruer til GFS, og man har bare vanlige m- standard-skruer. Det å utvide hull i plast er da ikke noe problem.

Men det er jo sikkert klart at dette låter kuler og kruttx2 med for eksempel SD i stedet for billigskrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pickupringene er av messing, ikke plast. :)

Siden gitaren ble såpass god (har fått satt den opp nesten 100% med action, intonering, etc nå), synes jeg at den burde få et par gode pickups. Har ikke råd før senere i høst, men det får være noe å sikte mot.

Det skurrer fortsatt ved oversadelen da, men den har jeg ikke gjort noe med. Burde kanskje file den opp skikkelig eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.