Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

er Epiphone EJ-200 en god gitar?


cortg260

Anbefalte innlegg

For å være ærlig, så likte jeg ikke lyden i den. Syns det hørtes ut som om lyden var bak ett teppe. Type, hold hånda di over munnen og snakk. Den så bare kul ut!

Men det kan ha noe med at jeg tok og klimpra på Gibson, Martin og Taylor gitarer før. Jeg var selv på tanken om å kjøpe gitaren fordi den ser fet ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville mye heller kjøpt en gitar med litt kvalitet. Takamine og Yamaha APX-serien er gitarer som kommer til hodet. Litt avhengig av budsjettet ditt såklart.

Legger du i en tusenlapp eller to, får du plutselig skikkelig gode gitarer slik som Mexico-Taylor o.l. :)

http://www.sound1.com/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=4990

Denne for eksempel, er en kjempegitar. Kan sikkert få den litt billigere om du tar kontakt med Morten hos Backstage Musikk, og si at du har blitt sendt av Gitarnorge! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren som trådstarter linker til har jo pickup. Jeg vet ikke om dette er et faktisk behov, men hvis det er det så koster jo Taylor 214e fort 8500kr. 214e er en knallgitar som helt klart er verdt pengene den koster, men det er jo fortsatt over dobbelt så mye som trådstarter tilsynelatende har tenkt å legge i gitar.

I den prisklassen kan man gjøre gode kupp på bruktmarkedet, og det er mulig du får en 214e for ikke så veldig mye mer om du er heldig, ellers kan du sjekke ut gitarer fra Ibanez, Yamaha og Takamine. Finnes også en del mindre kjente merker som er anerkjent i gitarmiljøer for å lage gode instrumenter til lave priser. Er noen forskjellige som stadig nevnes, men jeg husker bare Art & Lutherie i farta... Og Seagull?

Har ellers ikke noe erfaring med Elvis-gitaren, men en gitar som koster såpass lite, og har både signatur og så sinnsykt mye bling, klarer jeg ikke ha store forventninger til. Fjern signaturen og blinget så hadde den neppe koster over 2 laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.