Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sprekk i ny gitar?


El_Aba

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt en Squier Duo Sonic fra gitarhuset. Da jeg pakket den opp så jeg en tynn sprekk på neck-pocketen. Er usikker på om denne er kun i lakken, eller i treverket.

Folka i nevnte butikk er ekstremt trege med å svare på henvendelser, men jeg lurer på om det er best å bare returnere, eller å be om å få noe avslag?

post-383-0-13397100-1336416885_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på et eller annet ja. Må først nevne at jeg har den sprekken på omtrent alle bolt on neck gitarene jeg eier/har eid, så tror det er heller normalt. nå herjer jeg dåg mye med utstyret mitt.

For en slik skade må nok du betale frakten for å sende den til dem for evt et bytte. Ville heller spurt om en rabattkupong eller lignende hvis ikke den lille sprekken er veldig irriterende for deg. Det er jo forskjell på folk :)

--------------------

Edit: Ser de har en oversikt over hva de kan gjøre for deg ved eventuelle feil i en handel *link*

Endret av Carlsenth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med en der forrige uke, og maila uten å komme frem til noe egentlig.Han snakka om å sende meg et par pakker strenger som plaster på såret...jeg synes det virker en smule kjipt.

Har lest at det er vanlig med slike sprekker på boltons, men har det ikke på de andre jeg har...

Er det kun lakkskade, (som jeg tror), er det ikke farlig, men hva kan man regne med å få i "rabatt" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ha fått mer en pakker strenger til 30kr..

jeg ville krevd å få en effekt pedal eller lignende til en verdi av 300-400kr

På en gitar til 3.000,-? Da tror jeg nok de heller tar den i retur, istedet for å direkte TAPE penger på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel butikken ikke erstatningsplikt for en lakksprekk, så jeg synes det blir tåpelig å skulle kreve noe. Det de derimot har en forpliktelse til, er å utrede feilen, det blir da å ta den i retur og reparere den/evt. sende deg en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så prisen først nå. Her er det snakk om et såpass lite "beklager for skaden" beløp at jeg selv ville droppa hele greia. Det får være måte på hvilke småting man kan klage på. pant 4 flasker og du har oppnådd samme beløp, bare bortkastet tid.

Edit; hvor lenge siden var det du henta den på postkontoret? du har 14 dager angrerett

Endret av Carlsenth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.