Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sprekk i ny gitar?


El_Aba

Anbefalte innlegg

Helt normal skade på slike bolt-on gitarer, tror ikke jeg hadde gidda å gjort noe som helst. De kommer som oftest før eller siden uansett (har eid utallige strater og telecastere, fra Squier til Suhr og Fender Custom Shop, de fleste har fått den sprekken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel butikken ikke erstatningsplikt for en lakksprekk, så jeg synes det blir tåpelig å skulle kreve noe. Det de derimot har en forpliktelse til, er å utrede feilen, det blir da å ta den i retur og reparere den/evt. sende deg en ny.

Nei - er gitaren kjøpt på nettbutikk kan man returnere varen uansett om den ikke har noen feil og mangler de første 2 ukene.

Angående lakksprekk - sjekk at det bare er lakken, altså at såret ikke spriker om du trekker litt i treverket (noe som forøvrig er ganske usannsynlig med den vinkelen) Som det sies - dette er vanlig på bolt-on gitarer, men det er ikke ofte man ser det på butikknye gitarer. Hvis du synes det spiller noen rolle er det jo bare å kreve en ny gitar, det har du krav på.

Det er ikke din oppgave å bekymre deg over butikkens tap. Forøvrig vil de kunne returnere produktet til importør, og de tåler fint å gi deg en rimelig pedal e.l. som plaster på såret og fortsatt tjene penger på handelen. En Squier koster ikke mange kronene fra fabrikk, og med en utsalgspris på 3k..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% enig med forrige taler!

(oooooooooooooo den satt langt inne, men Greener har her faktisk 100% helt rett og jeg er enig i alt han skrev.)

Irriterende når noe alltid har fasit er det ikke? :D

Spøk til side, nå er det vel egentlig ikke sååå ofte vi er uenige da vettu', og det pleier å handle om detaljer. Om du skulle bli irritert over min bestevitenhet, må du bare si til deg selv - jeg er en langt bedre gitarist enn han noensinne vil bli, og jeg løser et elektronikkproblem på 5 minutter, der han vil klø seg i hodet et par dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har avtalt at jeg skal få kompensasjon nå...men jeg aner ikke hva jeg skal be om:-)

Forøvrig virker de veldig ålreite når man først får kontakt ja...

Hmmm.... er det ikke noe du trenger?

Vil tro at du kan foreslå noe til rundt 300-500 kroner, f.eks. en rimelig effektpedal, en god gitarbok, en kabel, kul gitarreim, Fender gigbag, gitarstativ, en VOX amplug... Etc.

Eller dersom du trenger noe dyrere, så kan du jo foreslå at du får "gavekort" på 500 kroner som du kan bruke hos dem.

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.