Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hissig forsterker


Anbefalte innlegg

Hører du er ute på samme runde som jeg var for 2 månder siden. Spiller mye ol' school metal. Vurderte 6505+ samt Laney Ironheart. Fant ut at Laney var, som nevnt av andre, litt kjedelig og flat i lyden. Ja hissig, men liksom ikke mer enn det. Var på nippet til å kjøpe 6505+, før Tell og Sarge her på forumet overbeviste meg om å gi Blackstar HT serien en sjanse. Angrer ikke på det:)

Peavey er veldig cool, og du får en forsterker som spiller HØYT! Rå gain har den også. Jeg gikk fo blackstar HT 40 rett og slett pga allsidighet og at den presterer bra på både stuevolum og øvingslokale, og gaimessig står den ikke tilbake for 6505+. Blackstar har en ISF kontroll som gjør underverker med ampen - fra amerikansk til britisk gain på null tid. Synes 6505+ støyer en del mer enn Blackstar (noe som kan skyldes forskjell i poweramp rørene?)

Må legge til at 6505+ selges for 4999,- for tiden, noe som er en god pris.

Har også testet Crate Blue Voodo combo for en del år siden, og sa#%"n for en hissig sak!!:D Rett og slett full pinne hele tiden. For min del ble det for mye av det gode, men den kan absolutt være noe for deg hvis du liker slikt, men jeg ville testet en først:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer som sagt HT-serien litt, har prøvd HT-40 et par ganger og fikk ganske godt inntrykk. De virker "snillere" enn Peaveyen, så det er vel en vurderingssak for min del hvordan smaken min vil utvikle seg framover, på sett og vis. :P Har til gode å prøve en 6505, noe jeg selvsagt må før jeg evt. kjøper en.

Har ei musikkforetning ganske rett over svenskegrensa her, sendte en e-post om de hadde mulighet for å få inn 6505, og evt. til hvilken pris. Spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører du er ute på samme runde som jeg var for 2 månder siden. Spiller mye ol' school metal. Vurderte 6505+ samt Laney Ironheart. Fant ut at Laney var, som nevnt av andre, litt kjedelig og flat i lyden. Ja hissig, men liksom ikke mer enn det. Var på nippet til å kjøpe 6505+, før Tell og Sarge her på forumet overbeviste meg om å gi Blackstar HT serien en sjanse. Angrer ikke på det:)

Peavey er veldig cool, og du får en forsterker som spiller HØYT! Rå gain har den også. Jeg gikk fo blackstar HT 40 rett og slett pga allsidighet og at den presterer bra på både stuevolum og øvingslokale, og gaimessig står den ikke tilbake for 6505+. Blackstar har en ISF kontroll som gjør underverker med ampen - fra amerikansk til britisk gain på null tid. Synes 6505+ støyer en del mer enn Blackstar (noe som kan skyldes forskjell i poweramp rørene?)

Må legge til at 6505+ selges for 4999,- for tiden, noe som er en god pris.

Har også testet Crate Blue Voodo combo for en del år siden, og sa#%"n for en hissig sak!! :D Rett og slett full pinne hele tiden. For min del ble det for mye av det gode, men den kan absolutt være noe for deg hvis du liker slikt, men jeg ville testet en først:)

Takk for dette! Gull verdt å høre. For øyeblikket står det mellom 6505+ og HT. Fikk lyst til å prøve Blue Voodoo'en, kjenner jeg, selv om det ikke er noe mål å ha det hissigste som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble imponert over Laney Ironheart nå i sta da Mr. Eklundh hadde demo på Hamar. Verdt å vurdere.

Hadde tenkt til å ta turen dit selv i dag, for å se hvordan andre fikk den til å låte, siden jeg har en selv, men fikk ikke tid, og uansett så kan jeg si meg enig i det andre skriver her angående litt lite responsiv EQ, men på denne ampen handler det utvilsomt om å lære seg å bruke den, for etter mye fikling, prøving og feiling med push/pull funksjonen på EQ'en, kan man få ganske så variert lyd ut av den, og det har jeg ikke lært meg selv før omtrent nå, snart et halvt år etter at jeg kjøpte ampen. Jeg mener at hvis man kan få den demonstrert av noen som har brukt den en god del, vil man lære mye og mest sannsynlig like den bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på utkikk etter noe litt større enn Gigmaster, egentlig.

I den andre enden av skalaen, da, fikk nettopp øye opp for Bugera 6262. Den er billig, men har latterlige 120(!!) watt. Får en del gode inntrykk fra noen YouTube-videoer, men er det noen her som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye som mulig watt er virkelig ikke noe mål, og 120 er egentlig alt for mye for meg. Leter egentlig etter noe på rundt 50/60 watt, som egentlig holder i massevis. Likevel ser Bugeraen ut til å være en god metallforsterker til en lav pris.

Jeg lurer egentlig bare på hvorfor de ligger på så lav pris i forhold til mye annet. :)

Edit: Samme med 333/333XL 212!

Endret av Skullkrusher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.