Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til forsterker


Flusani

Anbefalte innlegg

Det er også greit å nevne at du ikke behøver en hel egen kanal til sololyd. Kjøp deg en kompressor, en eq og en ekkopedal!

det er akkurat det jeg har funnet ut at jeg trenger.:-) jeg eqèr veldig annerledes når jeg skal skru frem ønskelig sololyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg skal såklart ikke nekte om du vil kjøper min Framus Dragon (som er en super amp, bare så det er sagt), men min erfaring er at ofte så får jeg bedre "flyt" og sammenheng om jeg har solo og rytme på samme kanal, og bruker en boost eller vreng på toppen til solo. Jeg har også med hell brukt en EQ-pedal som boost for å løfte litt på solo.

Men altså, folk er forskjellige og liker forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dedikert solokanal slutta jeg med for mange år siden. Å finpusse sololyd er noe man gjør i studio og hjemme, live spiller det liten rolle, har en delaypedal i loopen, og slenger på litt wah innimellom for å få litt mer diskant og/eller mellomtone.

Når det er sagt, så ville jeg absolutt ha sjekka ut de Framusene som ble nevn her. Artig med forsterker som ikke låter som absolutt alt annet (Mesa, Marshall, Peavey).

Endret av død
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en stolt eier av Bugera 333XL, og kan si at den har 3 kanaler (clean, crunch, solo), og alle låter like bra! Den er ufattelig billig i tillegg, da man kan kjøpe et kabinett for resten av penga. Ja dette er MYE amp for pengene! Jeg spiller som regel Metal på den, og den kunne ikke passet bedre til Metal. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser argumentene om riverdans etc, men jeg føler ikke jeg får den sounden jeg vil ha med å spille solo på rytmelyden. blir alt for mye diskant og for lite mellomtone etter min smak......jeg får det rett og slett ikke til å låte som jeg vil. Kan godtt hende jeg tar feil her og at jeg om 1 år ender med å kun bruke boostpedal, men tror nesten jeg må lære det ved å prøve hehe.

mange gode forslag.....skal sette meg ned å se på de modellene dere nevner her. som sagt er det ikke bråhast på meg men vil gjøre research i forkant så jeg kan få tak på noe som virkelig leverer.

så såvidt på roadkingII igår, så ut som et monster av en forsterker!

Hadde forresten vært gull om forsterkeren hadde innebygd reverb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke heng deg opp i reverb. Det er nok mye mer verdt å bruke en tusenlapp på en i pedalform, siden de fleste forsterkere har en ganske så "dårlig" reverb.

Samtlige forsterkere jeg har spilt på har hatt OK reverb, helt brukendes. Men ikke noe å skryte av. Så fokuser heller på hovedlyden, og supplimenter med pedaler etterhvert.

Til solo liker jeg også best en EQ og/eller boost ala tubescreamer i front.. Det er utrolig hvor mye man kan gjøre med en EQ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det idealet jeg har også, LambOfDeth, mer mellomtone på solo. Akkurat nå gjør jeg det ved å bruke en beano boost i mid-posisjon og med volumet "kvart over". Før har jeg som sagt brukt en EQ-pedal til akkurat det samme. En tubescreamer er jo nesten lagd for akkurat det. Men som sagt, om du vil teste Framusen er du hjertelig velkommen til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det idealet jeg har også, LambOfDeth, mer mellomtone på solo. Akkurat nå gjør jeg det ved å bruke en beano boost i mid-posisjon og med volumet "kvart over". Før har jeg som sagt brukt en EQ-pedal til akkurat det samme. En tubescreamer er jo nesten lagd for akkurat det. Men som sagt, om du vil teste Framusen er du hjertelig velkommen til det.

takker for tilbudet......jeg er noen kronasjer unna å kjøpe noe som helst akkurat nå men i nær fremtid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med Hughes and kettner trilogy? Tre kanaler, tretten rør, og høres meget bra ut! Ligger(lå) en til 8k på Finn, koster 25k ny...

den jeg har nå er en H & K trilogy.........og den passer ikke beskrivelsen din:-). Må være triamp kanskje?

Endret av LambOfDeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAE 3+ preamp. Megadeth brukt kanal 3 til rytme og 2 til solo sånn som du beskriver og clean kanalen er jo gull. Eller så er det Diezel og Rhodes Colossus men de koster vel det hvite ut av øyet.

Fantastisk preamp!

Hadde både 3+ og 3+SE, likte 3+ best av de jeg hadde.

De er jo heller ikke så dyre brukt som de var før da hypen rundt de var større.

Den sammen med Mesa 2:90 var en kul match.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.