Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til forsterker


Flusani

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kommet frem til at det er på tide med et utstyrskifte på forsterkerfronten..

Ampen skal brukes først om fremst i bandet mitt. Vi spiller metal, men har endel cleanpartier og sånt i tillegg.

Forsterkeren må minst ha 3 kanaler med separate EQ`r. En sinna kanal til metal rytme spilling, en sinna(men kanskje ikke like sinna) kanal som jeg kan bruke til solo lyd, og en cleankanal( liker jazz aktig lyd på clean).

Det skal være rørforsterker, og det må også være rørutgang( kalles det det?) på effektsløyfa, tenker å ha et pedalbrett der. Tror jeg har fått med det meste nå.........??.

Har vurdert rackløsning (triaxis), men etter å ha testet en igår ble jeg usikker så nå heller jeg mot forsterkertopp igjen. Er åpen for alle forslag bortsett fra Digitale greier (been there done that).

Sikler litt på dual rectifier etter å ha hørt kameraten min sin......

Noen som har ideer/forslag? settes veldig pris på:-)

Edit: skal brukes live og i øvingslokalet

Endret av LambOfDeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blir veldig vanskelig å gi deg forslag om du ikke kommer med prisantydning.

Personlig mener jeg at Rectifier høres ut som en sinna veps - og at du da kommer lengre med en Mark V med tanke på allsidighet. Triaxisen er heller ikke dum!

Ettersom du vurderer mesa, og mesa er forholdsvis dyrt, kan du sjekke ut Diezel forsterkere i samme slengen. Hakket dyrere enn mesa, men Diezel Herbert har egentlig alt du ser etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du på lav budsjett så kan jeg anbefale Marshall JVM. 100W har 3 kanaler som lam splittes i 3 igjen, mao har du 9 vrengmuligheter fra clean til high gain.

I tillegg har den separate EQ-kontrollere og generelt låter knall på alt fra clean til high gain. Låter bra med overdrive også for å piffe opp vrengen litt til.

Har du mer peng, så ville jeg nok satset på noe ala ENGL Invader eller Mark V.

Ellers går du heller ikke feil med en amp ala EVH 5150 III. Den har tre kanaler med hver sin EQ, ser fett ut og låter helt fantastisk. Litt for mye midrange for meg, men i band så er det uansett en fordel.

http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/2251000000v2_hi-ad5bd38fd7e8c247aecd740bfc39edd2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det glemte jeg........rundt 15.000 maks

jeg kommer til å kjøpe brukt forresten

hvis jeg lander på rack så kommer jeg til å bruke mer . jeg er villig til å bruke endel nå, hvis jeg kan bli fornøyd. så pris er egentlig ikke så viktig. bare sleng ut forslag dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mark V i seg selv er en fantastisk amp. Ganske mye å sette seg inn i om man ikke har erfaringer med slikt fra før, og det er ikke alltid like lett å skru seg frem til en krémgod lyd pga. alle mulighetene. Du finner alt i en Mark V - clean, crunch og heftig gain.

Det er også greit å nevne at du ikke behøver en hel egen kanal til sololyd. Kjøp deg en kompressor, en eq og en ekkopedal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.