Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

TRiple Rectifire


mistrih

Anbefalte innlegg

Hei!

En kompis av meg har skaffet seg en Triple Rectifire fra Canada. Den har en trafo på 110V, og må ha en omformer.

Her er det en del muligheter for bruk, og jeg lurer på om noen andre har erfaring med dette.

Det første jeg lurer på: Er det mulig å lodde om slike forsterkere, med den transformatoren som allerede sitter i forsterkeren til at den kan takle 230v?

Hvor mange watt trekker denne forsterkeren, om det blir gjort innkjøp av step-down transformator? Det står ingenting om dette på verken bakside eller manual.

Hvor mye koster det å permanent skifte ut transformatoren i forsterkeren, og er det noe en kan gjøre selv?

-A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg fint lite greie på, men jeg har da lest at en del trafoer er viklet slik at man kan koble om fra 110 volt til 220? Har man som trådstarter sier, ikke særlig peiling, ( og meg selv) vil jeg anta det der er lurest å få en som vet hva han/hun driver med til å vurdere noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet iallefall at Mesa krever serienummer ved kjøp av ny trafo fra dem, så når de oppdager at den er levert med 110V, får du ikke kjøpe en som passer 220/240V. Er for å få folk til å kjøpe gjennom deres kanaler :)

Så om en skal bytte trafo må en lete andre plasser enn hos Mesa selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger du å bruke en 220V til 110V omformer så bør den være på minst 500 watt.. Triple Rectifier 110V versjonen har en 4 Ampere sikring... så når sikringen ryker går det drøye 480 watt til ampen..

(ser at den er merket 120V... ikke 110..)

Også heter det Rectifier... har ikke noe med FIRE å gjøre.....

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du bør bytte hele trafoen, dette er en temmelig kraftig forsterker. En step-down til denne må være kraftig, og dermed tung og stor. Ikke helt gratis det heller for en skikkelig en. En ny trafo koster drøyt 2500,- kontakt audiotech (Tor Edvard Zymanek), de har "originale" mesa-trafoer. Koblingsskjema finnes på mesa-forumet "grailtone". Jeg fant det i alle fall der da jeg byttet trafo på min US-kjøpte Stiletto Deuce II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du bør bytte hele trafoen, dette er en temmelig kraftig forsterker. En step-down til denne må være kraftig, og dermed tung og stor. Ikke helt gratis det heller for en skikkelig en. En ny trafo koster drøyt 2500,- kontakt audiotech (Tor Edvard Zymanek), de har "originale" mesa-trafoer. Koblingsskjema finnes på mesa-forumet "grailtone". Jeg fant det i alle fall der da jeg byttet trafo på min US-kjøpte Stiletto Deuce II

Har du noen link til skjema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.