Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til Fender Stratocaster


pms

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå til innkjøp av en strat.

Dette er en gitartype jeg utrolig nok kjenner lite til, og alle begrepene er litt ukjente for meg.

Standard, Reissue, Special, osv.

Er det noen som har noen gode innspill her?

Jeg ønsker ikke å bruke mer enn 8000.

Den skal enten være hvit, eller den skal være svart, helst med svart plekterbrett.

Jeg foretrekker lyst tre på halsen på den svarte utgaven.

Det holder med single coil-utgavene.

Lyden jeg går etter er Eric Johnson og the Edge, altså ikke Iron Maiden eller Yngwie.

Det hadde og vært fint med en vibarm som var litt over standard. Ikke Floyd Rose, men kanskje Wilkinson?

Jeg er veldig takknemlig for innspill her, da jeg er veldig glad i Strat-lyden, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne.. :)

Endret av pms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut denne jeg har ute til salgs: http://forum.gitarnorge.no/topic/44440-selgesbyttes-fender-american-deluxe-stratocaster/

Dette er creme de la creme når det kommer til stratocastere og er nesten innenfor din prisramme :)

S1-Switching gjør at du får koblet opp pickupene som humbuckere og out of phase i tillegg til det vanlige oppsettet. Den har også locking tuners og flytende bro som gjør at du kan kjøre dive-bombs og styre på med tremoloarmen uten at gitaren blit ustemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fender.com er det svært oversiktlig å se på de forskjellige strattene. Du får splitter nye, flotte stratter til under 5 laken. Jeg tenker da på Classic Series. Denne feks : http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=2056&artno=70373.

Eller så kan du jo spare litt, og kjøpe deg en brukt Eric Johnson-fjøl. Denne feks : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?sort=5&keyword=eric%20johnson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter davidsens innslag. Får du tak i en Fender Classic Player-strat (mexico), så er det utrolig mye gitar for pengene.

Ellers har jeg god erfaring med de rimeligere, American Special-gitarene til fender. Med sine Texas-Specials pickuper låter de knall! De bør også ligge innenfor din prisramme.

Du får også brukte American-standard stratter grisebillig om du leter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringsmessig er topunkts-tremolo mer stabilt enn vintagetypen, selv om en kan få sistnevnte til å fungere relativt bra også. :)

Har tre strater hvor to av dem er Japan-produserte mens den siste er amerikansk. Japan er veldig bra greier, verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Road Worn Stratocaster mener jeg er den beste straten til prisen (som sakt, min mening)

Er egentlig enig, men om du vil ha lønnehals, så har lønnehalsene på Road Worn-serien en grusom dårlig relicjobb. Jeg har road worn selv, og jeg endte opp med å slipe ned, og lakkere opp gripebrettet på nytt.

7.25" radius er heller ikke heelt optimalt pga strengehøyden heller nei

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig enig, men om du vil ha lønnehals, så har lønnehalsene på Road Worn-serien en grusom dårlig relicjobb. Jeg har road worn selv, og jeg endte opp med å slipe ned, og lakkere opp gripebrettet på nytt.

7.25" radius er heller ikke heelt optimalt pga strengehøyden heller nei

Dette har jeg opplevd et det er litt fra Road warn til road warn... men du MÅ UANSETT prøve den før du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.