Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

65 Amps-Lil Elvis eller London?


johs

Anbefalte innlegg

Trenger innspill fra dere godtfolk! Har hørt mye bra om disse 65 ampene. Samtidig trenger jeg en topp som kan erstatte vox ac15en. Akkurat nå står den oppå 1965 kabinettet, men føler at den brekker for tidlig og at den ikke har nok kraft til å drive kabinettet. Hvilken av disse er den beste? Er lil elvisen stor nok for å spille med på gigs? Eventuelt har dere andre innspill til topper rundt 11-12 000 kroners klassen?

-johs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du syns at en AC15 brekker opp for tidlig og ikke driver kassa di bra nok, burde du gå for en kraftigere amp.

De to ampene du refererer til er på heholdsvis 12w og 15w, med 2x6V6 og 2xEL84 i sluttrinnet.

Siden Voxen din er på 15w med 2xEL84 i sluttrinnet, tror jeg ikke du vil merke stor forskjell.

Se heller på amper med 4xEL84, 2x6L6, eller 2xEL34 i sluttrinnet for det du spør etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en London Pro og syntes det låt meget bra, men den er på 18 watt, noe som ble litt lite headroom-messig. Bruker en Fargen Olde 800 nå på 25 watt nå og den gruser London'en i mine ører. Mer enn nok headroom til de fleste pubscener og grisefet lyd. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Elvis'1 selv og synes absolutt den er verd pengene dersom du kan ta deg råd til det. Kan være greit å koste på seg en 2x12 kasse framfor 1x12 for å spille ut dog... blir fetere lyd også med G12H-30/Alnico Blue combo enn med kun ett G12H-30 element. London ligger vel mye i samme gata som Elvis'en.

Som GunnarpåMo sier så markedsfører de seg som ett selskap som leverer relativt presise kloner av gamle Marshall, Fender og Vox travere og selv om jeg noen gang hører familiariteten så høres de først og fremst ut som 65amps amper.

Gull til hjemmebruk er de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.