Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp wahwah'en min! Og Jackhammeren også!


Steinern

Anbefalte innlegg

Jeg kom hjem fra skolen i dag, og gledet meg til å spille på gitaren min (som alltid). Jeg plugget gitaren inn i wahwah'en (Jimi Hendrix) og Marshall Jackhammer vrengpedalen, og til slutt forsterkeren.

Til min store forskrekkelse virket ingen av pedalene! Når jeg prøvde å slå på vrengen ble bare lyden helt borte.. Så prøvde jeg wahwah'en, og gjett om jeg fikk sjokk.. Når man skrur den på blir lyden helt borte, men når man tråkker pedalen helt ned med hælen kommer det en høy lyd, nesten som en overtone, og det høres nesten ut som den har vreng. Når man tråkker sakte på pedalen med tærne blir tonen lysere og lysere!

Det er faktisk en ganske fet effekt, men jeg vil ha igjen min gode gamle wahwah lyd, og vreng i pedalen min.. Jeg har testet med nye batterier på begge, så det er ikke feilen.. Begge virket for bare et par dager siden, og de har ligget på rommet mitt hele tiden.. Skjønner ikke hva som kan være feil! Håper på hjelp, så de kan overleve. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en seriøs jordingsfeil, eller at det jordskjelv oppsto akkurat da du var borte, som du da seff ikke merket der du var...

Har du prøvd med forskjellige forsterkere? Eventuellt en annen gitar. For det høres litt suspekt ut når det skjer med begge pedalene samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mystisk, merkelig, rart og unormalt! Jeg prøvde igjen nå, og nå funker begge to! Har ikke rørt noen av dem siden i sta.. Veeeldig rart! Skjønner ingenting jeg.. Men heldigvis lever de igjen! Bør jeg vurdere å sjekke stikkontakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevde samme greia, har faktisk så og si samme utstyret som du har også. Sjekk signal-flowen din :)

Jeg fikk en stygg hylelyd fra whaen når jeg hadde koblet den "feil", nå har jeg den slik, og det funker ypperlig:

Gitar----WhaWha----Jackhammer----Forsterker.

Tror det er det som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.