Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Koble en gitar gjennom en Mustang 1 til Garageband


Anbefalte innlegg

Dette er vel strengt tatt ingen optimal opptaksmåte, men men... "Lavt" er kanskje inputvolum, nede til høyre i garageband... Kvaliteten stiller du i Valg, oppe til høyre... Men ved høyere bit, kvalitet, blir det mer Latency, "lagging"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner, for volumet har jeg satt på maks overalt, så hvorfor lyden blir svak vet jeg ikke. Jeg har selv funnet ut at dette ikke er en god opptaksmåte, men hva vil du da anbefale? At jeg skal skaffe meg et lydkort og noen 1/4 eller 1/8 kabler eller noe, har ærlig talt ikke peiling på dette... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper et greit nok lydkort til rundt 1000-lappen, er du langt på vei... Nå spørs hvor mye penger du har da, for jo jo mer du legger i det, desto bedre lyd får du :) Steinberg CI1, eller M-Audio, er fine eksempler. Dette er usb-drevne kort. Gitar inn i lydkortet, og lydkortet til macen. Dette er jo da uten forsterkeren, hvis du vil koble DEN inn i lydkortet, trenger du en line out utgang, det vet jeg ikke om den har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.