Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Traditional


antos

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har sett på en idag, men den hadde en liten lakkskade på baksiden av gitarenhalsen, i overgang hals/hode. Merker etter veggfeste hvor den har hengt. Noe lakk har flasset av på hver side. Kan dette fikses med en liten lakkstift mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på en idag, men den hadde en liten lakkskade på baksiden av gitarenhalsen, i overgang hals/hode. Merker etter veggfeste hvor den har hengt. Noe lakk har flasset av på hver side. Kan dette fikses med en liten lakkstift mon tro?

Noen små kosmetiske "skavanker" gir bare litt prutningsmonn, og har absolutt ingenting å si for lyd/følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på en idag, men den hadde en liten lakkskade på baksiden av gitarenhalsen, i overgang hals/hode. Merker etter veggfeste hvor den har hengt. Noe lakk har flasset av på hver side. Kan dette fikses med en liten lakkstift mon tro?

Lakkskaden tar ikke bort gleden ved å ha en CS Les Paul, men er en "easy fix" for en med peiling på lakkering av gitarer. Jeg har selv fått fikset en lignende lakkskade hos Geir Falck ved Tre '45 Musikk i Trondheim, og resultatet ble "som ny". Traditional er en OK gitar (veier vel rundt 4 kg...), men en CS '58 slår den nærmest ned i støvlene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens Std. har en asymmetrisk hals. Altså er profilen litt tjukkere mot de tjukkeste strengene og flater ut mer mot de tynneste. Det kan vel i grunnen ikke sammenlignes med hverken '50s eller '60s. Jeg synes den asymmetriske halsen er ganske behagelig og føles ikke så feit som en '50s selv om den muligens er det på det tjukkeste. (Husker ikke helt.)

Den gamle Std. er vel stort sett nærmere '50s enn 60's? Og det samme gjelder Traditional? Det varierer jo noen ganger fra gitar til gitar og fra årsmodell til årsmodell også dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg prøvde en Standard idag og kom faktisk ikke på at halsen var asymetrisk, er vant til 50s neck. Liker ikke 60s halser, synes de blir for tynne. Reagerte ikke på at halsen på Standarden føltes for tynn. Men alt blir vel en vanesak uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg prøvde en Standard idag og kom faktisk ikke på at halsen var asymetrisk, er vant til 50s neck. Liker ikke 60s halser, synes de blir for tynne. Reagerte ikke på at halsen på Standarden føltes for tynn. Men alt blir vel en vanesak uansett

Det blir det, men er enig med deg i at Gibbos kler litt feitere halser godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye prøving av ulike Les Pauler kom jeg i dag hjem med en Standard, veldig fornøyd! Låter knall! Men er det ikke meningen det skal følge med noe form for sjekkliste på at gitaren er sjekket evt noe form for sertifikat? Finner kun ett generelt infoblad i kassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.