Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Les Paul prosjekt - Ny finish på gang


Anbefalte innlegg

Ta et lite søk etter "hand rubbet sunburst" på Youtube.

Du trenger nok et par av disse: http://www.stewmac.c...uid_Stains.html og en titt i http://www.stewmac.c...ep-By-Step.html

Jeg bygger et ukulele-kit fra StewMac og er i ferd med å franskpolere halsen. Har aldri gjort noe slik før, men med store mengder tålmodighet og en dæsj godt humør, så kan det se ut til å bli et fint resultat.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygger et ukulele-kit fra StewMac og er i ferd med å franskpolere halsen. Har aldri gjort noe slik før, men med store mengder tålmodighet og en dæsj godt humør, så kan det se ut til å bli et fint resultat.

Lykke til :)

Da må du si hvordan det gikk, og hvordan du gikk frem når du er ferdig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe som suger max, bestilte just noe fra stewmac kom på ca 240,- dette ble seff fortolla og måtte da betale 180,- i fortolling og gebyr..

Brudd på menneskerettighetene spør du meg, kjære politkere gjør noe med dette! Det er jo umulig å ødelegge markedet ved å bestille ting til en grense på for eks. 500-1000 spenn..

On topic:

Noen updates på gitaren? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe som suger max, bestilte just noe fra stewmac kom på ca 240,- dette ble seff fortolla og måtte da betale 180,- i fortolling og gebyr..

Brudd på menneskerettighetene spør du meg, kjære politkere gjør noe med dette! Det er jo umulig å ødelegge markedet ved å bestille ting til en grense på for eks. 500-1000 spenn..

Helt enig. Nå blir vel min bestilling på rundt 3000,- så blir nok en del toll og tull på det :P

Når det gjelder gitaren, så ligger den til tørking. Halsen er nede i 11% nå og kroppen på rundt 15, så må nok ligge litt til før jeg begynner å lime. Studerer i Oslo, og er 2 uker til jeg skal hjem igjen, og da regner jeg med det har tørket nok til at jeg kan begynne for alvor :) Men er nok å planlegge på, så skal nok ikke bli arbeidsledig de neste to ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du tørket treverket så mye?

Jeg følget med på et halvslarvet hygrometer jeg har stående i hylla i hobbyrommet, og det viser somregel mellom 30-40% luftfuktighet.

Ligger emnene i eget tørkerom av noe slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt andeledes når det gjelder treverk og relativ luftfuktighet. 30-40% tilsvarer rundt 7% i treverket. Da er fuktigheten utlignet...

Siterer Store norske leksikon: Når den relative luftfuktigheten i et oppholdsrom svinger mellom eksempelvis 30 % og 80 %, skulle trefuktigheten beregningsmessig svinge mellom 6 % og 16 %

Endret av Mills Kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.