Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Tweed kabler?


kis32

Anbefalte innlegg

Gitarist.no har tweed kabler.

samt div utenlands-sider + ebay.

Sikkert flere i Norge som kan skaffe det også.

Selv så lager jeg kablene selv med sleeving osv :P

Ser de har dem på gitarist ja. Men har erfart latterlig mye høyere priser der enn andre steder, derfor jeg prøver å finne priser på andre steder først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de har dem på gitarist ja. Men har erfart latterlig mye høyere priser der enn andre steder, derfor jeg prøver å finne priser på andre steder først...

vel jo, egentlig alt gitar utstyr er dyrt i Norge kontra eks: USA, Samt det koster litt så fort det står fender på det også.

143kr på ebay usa for 3meter

175kr på Gitarist.no for 3meter

Så er ikke så veldig mye og spare her..

Det du eventuelt kan gjøre er jo og lage kablene dine selv, burde jo kunne spare noe på det.

Kjøper du eksempel 15meter kabel på musikding koster det deg 12euro, så er det 1.5euro per plugg. så er det rundt 90nok for en kul sleeving på ebay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om de finnes fortsatt, men jeg hadde en tweedkabel fra DiMarzio for mange herrens år siden. Disse var i sin tid de eneste kablene som tålte «cymbaltesten», hvor en fyr sto oppreist og slapp en ridecymbal med kanten først på kabelen. :D

:o GOTTA GET ME ONE OF THOSE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har disse dimarzio kablene. supersolide. den eldste kjøpte jeg på midten av nittitallet, og har ennå. solide greier, for den er vært brukt mye.

gftrzn

Har fortsatt en 4-5 av disse kablene og de er meget solide.

Bare synd de ikke låter like bra som min Evidence Lyric higain som er stiv og uhåndterlig når det gjelder livebruk. Dimarzioene er mye smidigere å ha med å gjøre.

Fender sine kabler er blitt slaktet i noen tester jeg har sett, ikke prøvd dem selv da jeg regner med at man må betale ekstra for at de har en liten F logo på seg :)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

betale ekstra for at de har en liten F logo på seg :)

Jeg er den type menneske som gjerne betaler ekstra for F logo : )

Kall meg gjerne dum, men jeg liker det sånn. Hvis kablene er helt på trynet er det jo ikke aktuelt, men hvis det er en relativt god kabel, så betaler jeg gjerne for logo.. Heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jo, egentlig alt gitar utstyr er dyrt i Norge kontra eks: USA, Samt det koster litt så fort det står fender på det også.

143kr på ebay usa for 3meter

175kr på Gitarist.no for 3meter

Så er ikke så veldig mye og spare her..

Det du eventuelt kan gjøre er jo og lage kablene dine selv, burde jo kunne spare noe på det.

Kjøper du eksempel 15meter kabel på musikding koster det deg 12euro, så er det 1.5euro per plugg. så er det rundt 90nok for en kul sleeving på ebay :)

Med 20% Romjulsrabatt blir prisen 140kr hos gitarist.no :) Bruk koden 3112 ved utsjekk.

Fortsatt god jul :D

Mvh Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kan melde om at de har tweeded Fenderkabel på Riff Oslo nå. Kjøpte en for et par dager siden, og må si at den hvertfal føles veldig bra. Skikkelig medgjørlig og fin. overgangen mellom jack og kabel virker også av god kvalitet. Har ikke fått prøvd den med høyd volum enda for å teste støy skikkelig, men må lavt volum og single coil er det helt tyst hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fender patriot kjøpte jeg meg Custom Shop tweed kabler.

Betalte jo helt ville summer, for å deretter finne ut at de kom ganske "rimelig" til Norge. Vellvell, storfornøyd med mine nye høy-kvalitets kabler : ) Gode solide festepunkter og lave på støy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.