Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reaper vs Cubase 6


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Cubase 6 er jo et proft innspillingssoftware i forhold til Reaper som er et nesten gratis. Det betyr naturligvis ikke at en hjemmestudio-fikler ikke kan få et like bra resultat med Reaper, og jeg tror nok at man skal være relativt dreven for å kunne utnytte det Cubase 6 har å by på, til fulle. I tillegg vil det nok også kvaliteten på hardvare spille inn på hvor mye bedre man kan spille inn med Cubase enn med Reaper.

Hvis det etter hvert er slik at du føler at Reaper begrenser deg i en innspillings, redigerings, mikse-situasjon, er det kanskje på tide å oppgradere, og da er du vel gjerne klar for å betale litt for det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du helt vet hva reaper er for noe. Kvaliteten står ikke i forhold til prisen i det hele tatt, det er fullt på linje med cubase og andre "proffe" innspillingsprogrammer. på en del måter bedre. Jeg hadde valgt reaper om jeg skulle begynt på nytt, det er bare så jæææævla irriterende å skulle lære seg et helt nytt program når jeg kan cubase så vanvittig bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Området Cubase virkelig utmerker seg på er midi og sequencing, så om du er en hardcore midi-junkie er nok Cubase å foretrekke framfor Reaper. Skal du imidlertid bare programmere litt trommer og kanskje spille inn noen midispor på et keyboard holder nok Reaper sin midi i massevis. Til audio-innspilling og slikt er det nok ikke store forskjellen på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du helt vet hva reaper er for noe. Kvaliteten står ikke i forhold til prisen i det hele tatt, det er fullt på linje med cubase og andre "proffe" innspillingsprogrammer. på en del måter bedre. Jeg hadde valgt reaper om jeg skulle begynt på nytt, det er bare så jæææævla irriterende å skulle lære seg et helt nytt program når jeg kan cubase så vanvittig bra

Har ikke vært så veldig mye borti Reaper, nei, men jeg har testet det såvidt (et par år siden). Poenget mitt var dog at for vanlige hjemmestudio-brukere (meg inkludert), vil det ikke ha noe å si hva man bruker. Om enn litt klønete sagt. Men som nevnt før; det er sikkert ikke helt uten grunn at proffe lydstudioer bruker ProTools og noen få, Cubase som koster noen kroner, og ikke Reaper? Eller blir dette det samme som "idiotien" i å kjøpe en dyr CS Les Paul når man kan få en minst like god Epiphone til en brøkdel av prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har hadd reaper ei stund no...

Lurte berre på kva som er best av reaper og cubase.

Eg har pc, pod farm/pod hd 500, ez drummer, guitar pro.

Kva er best og kor mange mb/gb tar cubase 6?

Kvifor er cubase så dyrt?

Det som er *best* er det du lager mest musikk på. Så enkelt er det.

Cubase er dyrt? Njah. Ikke noe dyrere enn konkurrentene?

Cubase har en god del features som ikke Reaper har, spesielt på MIDI-siden som nevnt over.

I tillegg har det en workflow og et GUI som ikke er designet etter "innfallsmetoden", slik Reaper er.

Kvalitet koster penger - sånn er det nå engang her i verden.

Når det er sagt så har jeg Reaper-lisens selv, og nesten alt jeg gjør for tiden skjer i Reaper (hjemme holder jeg mest på med elgitaropptak for tiden:-)

Skal jeg jobbe med produksjoner som bruker MIDI går jeg til Cubase.

Så, som engelskmennene sier: Horses for Courses!

Ja, størrelse ja: Joda, Cubase tar noen gig mer pga. medfølgende loops og VSTer. På dagens PC er det så lite at det ikke har noe å si allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.