Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassman + greenbacks?


Aphelion

Anbefalte innlegg

Skal spille gig med lånt kabinett neste helg, og jeg har blitt informert om at dette har Greenbacks. Er dette ålreite elementer til en Bassman som vrenger mye? :)

Benytter også anledningen til å spørre om hva jeg kan bytte ut det ene V30-elementet mitt med for å få enda grommere lyd? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig elsker jeg komboen av super65´s og V30. Super65´sene er litt bøsere på vrenglyd og fyller ut der V30 mangler, mens V30 puncher i de områdene super65´sene svikter. Jeg kjører to av hver i x , men skal nok gå over til, eller hverfall gå til innkjøp av, et 212kab. 412 blir mye å flytte på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har Bassman med orginalt 2x12" kabinett.

Jeg sprengte orginalhøyttalerene (Jensen) midt på 80-tallet, og byttet til gamle G12H. Ampen var ikke til å kjenne igjen :)

Disse klarte jeg også å sprenge tidlig på 90-tallet, og da ble ampen pakket ned i nesten 20 år.

For to år siden kjøpte jeg nye G12H, men er ikke like ekstrem som Gunnar, så jeg kjøpte kinesiskproduserte (ikke Heritage).

Det tar tid å spille inn disse høyttalerene, og jeg spiller for tiden ikke mye, men nå etter to år låter disse helt utrolig fett sammene med Bassman`en.

Bare så det er nevnt: det er ikke farlig å guffe på med nye høyttalere, men de låter ikke optimalt før etter en god stunds bruk og bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.