Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til småbarnspappa og nybegynner


GlobalRider

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt kassegitar i ca ett år og har ingen erfaring med el-gitar. Men jeg har lyst til å begynne samt at det virker praktisk mtp at jeg stort sett får spilt når ungene i seng. Når jeg strummer så blir det litt i overkant høyt volum med kassegitaren og jeg er redd ungene skal våkne. Derfor tenkte jeg at det er praktisk med el-gitar på lavt volum.

Så det jeg lurer på er hvilken forsterker jeg bør gå for.

Egenskaper jeg er ute etter er:

- Lav pris siden jeg er en nybegynner

- Bra kvalitet på lavt volum

- Masse kraft er ikke så viktig siden jeg stort sett ikke har mulighet til å vrenge opp lyden uansett

- Liten størrelse og vekt

- Bør ikke være så dårlig at jeg får lyst til å kjøpe meg en ny etter ett år når jeg har funnet ut litt mer om hva dette er for noe.

Har sett litt på Yamaha THR5, kan det være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor gå for en Microcube??? Veldig portabel, men ganske så tynn lyd....

Trådstarter skal ha ampen hjemme, så hvorfor ikke gå for noe som gir fyldig og fin lyd, også på veldig lavt volum, og som kan spille noe høyere når muligheten byr seg??

Jeg hadde ikke nølt med å kjøpe en Fender Mustang III, 100 watt transistor og modellering, 12 tommers høyttaler, spiller nydelig på lavt lavt volum, og kan spille skikkelig høyt hvis man vil!

Modellerer Fender rør-amper veldig bra, samt masse effekter innebygd! Og ikke er den dyr heller.

Fender Fuse software er også veldig morsom og enkel å jobbe med for å lage egne patcher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når unga har sovna bruker jeg kun Line6 hardware/software og øreplugger eller pc høyttalerne (ikke sånne små grå bokser! ;)

Har hatt Microcube men endte alltid opp å spille på PC da jeg plutselig kan få lyst til å ta opptak også.

Bare en liten input fra meg.