Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Annbefal en mikser


rocktrond

Anbefalte innlegg

Nordmøre Hard Rock Club har fått innvilget støtte til innkjøp av PA. Nå fikk vi bare 10% av det vi søkte på, men vi må uansett iverksette det vi søkte om for å få pengene utbetalt.

Da starter vi bare i en ende og kjøper miksebord i denne runden.

Vi ser nå på Yamaha MG 24/14FX som skal gi mye både funksjon og kvalitet for pengene. Noen som har andre forslag? (kan i hvert fall ikke koste mer en denne Yamahaen)

Mvh Trond - som kan litt om gitarer, men ikke en pøkk om PA/miksere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lillebroren, 12 kanaleren. Funker fint, oversiktlig og grei med innebygd klang. Er man litt fin på det kan nok droppe denne klangen til fordel for en Lexicon eller noe andre flotte rackmonterbare greier, men på øvinga bruker vi den innebygde :)

Ellers har den funka problemfritt i snart 2 år på øvingslokale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig sverger jeg til Phonic når det gjelder budsjettmikser, og er fornøyd med det. God konstruksjon, minimalt med støy, fin klang og god kvalitet ift pris.

Impact 24.4 ligger på rett over 6k, mens Sonic Station 32 ligger på 12 blank. Har ikke sjekket spesifikasjoner så nøye ift AUX-sends/returns og slike ting, men det kan jo være verdt å se nærmere på :)

Ellers er nok Yamahaen også et trygt valg. Yamaha føler jeg har relativt god kvalitet uansett hva du kjøper, enten det er gitarer, miksere eller motorsykler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en MG 32/14 FX på jobben. Den har vært lite brukt, men de gangene vi har brukt den har den gjort jobben meget bra.

Vi bruker mest Yamaha 02R96vcm, men da snakker vi om en helt annen pris (og til studiobruk).

Ducklig nevnte Phonic her og var veldig fornøyd, men her er jeg ikke av samme oppfatning. Hadde en elev for noen år siden som hadde en med bl.a. USB for flerspors opptak. Dette er jo i utgangspunktet en veldig interresant funksjon, men han hadde bare tull og tøys med den. Brum og kanaler som sviktet, han hadde den flere ganger på service (m. garanti), og når han fikk den tilbake dukket det opp en ny feil.

Kjøper du Yamaha, får du en arbeidshest du kan stole på. Jeg har vært borti mange og ingen har vist svakheter.

Kan jo da nevne MG 32/14 FX, MG 12/4, 03D, 01V og som sagt 02R96vcm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ducklig nevnte Phonic her og var veldig fornøyd, men her er jeg ikke av samme oppfatning. Hadde en elev for noen år siden som hadde en med bl.a. USB for flerspors opptak. Dette er jo i utgangspunktet en veldig interresant funksjon, men han hadde bare tull og tøys med den. Brum og kanaler som sviktet, han hadde den flere ganger på service (m. garanti), og når han fikk den tilbake dukket det opp en ny feil.

Med fare for å virke forsvarende overfor det jeg selv liker så skal det sies at Phonic visstnok skal ha fått et realt løft ift kvalitetssjekk og generell kvalitet i veldig nær fortid (jeg kjøpte første mikseren for et drøyt år siden, og da var dette noe som relativt nylig hadde skjedd), så dårlige erfaringer fra noen år tilbake er jeg veldig klar over at eksisterer. Jeg har nå to miksere og en to-kanals kompressor fra Phonic, og er godt fornøyd med samtlige enheter :)

Men som sagt, jeg vet jo ikke sikkert, og jeg kan jo bare ha vært heldig. Kjøper du Yamaha er du hvertfall trygg på at du får noe som virker, antakeligvis i mange år fremover. Var Yamaha jeg hadde planer om selv frem til jeg fikk en god pris på en komplett PA med Phonic-mikser i den lokale sjappa. Mackie er jo også et veldig trygt valg, men det koster vel fort noen kroner mer enn hva Yamaha gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmøre Hard Rock Club har fått innvilget støtte til innkjøp av PA. Nå fikk vi bare 10% av det vi søkte på, men vi må uansett iverksette det vi søkte om for å få pengene utbetalt.

Da starter vi bare i en ende og kjøper miksebord i denne runden.

Vi ser nå på Yamaha MG 24/14FX som skal gi mye både funksjon og kvalitet for pengene. Noen som har andre forslag? (kan i hvert fall ikke koste mer en denne Yamahaen)

Mvh Trond - som kan litt om gitarer, men ikke en pøkk om PA/miksere

Kan ikke mange pøkker om mixere jeg heller. Og ikke aner jeg hva Yamahaen koster.

Men jeg kjøpte en Mackie CFX 16 for ca 3 år siden. Den har de vanligste effekter, og har funka fjell hele veien. Betalte 8k med flight, og syntes jeg har fått mye for penga.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.