Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Furch


zed

Anbefalte innlegg

Har hatt en Furch 24 SR jumbogitar i noen år og synes den bare låter bedre og bedre. At den i tillegg er lettspilt gjør den til en fantastisk gitar. Prøvde mange modeller før denne, men tok ikke mange minuttene med spilling før jeg bestemte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en Furch D41 Durango... gitaren spiller fletta av de fleste andre jeg har prøvd...med enkelte unntak selfølgelig,da gjerne dyrere furch,enkelte martin eller gibson eller taylor..men da snakker vi seriøse hopp i pris. Min betalte jeg i overkant av 7 lapper for.

4sound i Trondheim har D40 Durango inne nå og en OOM32SM som er en parlor gitar. Testet denne sist jeg var der og jeg forelsket meg tvert. prøvde den opp mot Gibson Hummingbird og en Martin til 26000. ville valgt Furchen når som helst.Helt rå lyd..stort lydbilde.Veldig lettspilt siden kassa er litt mindre og halsen kortere..men det kunne man slett ikke høre på lyden... ME LIKE.. prislapp 12500!! på nett..noe mer i butikk :)

Furch anyday

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Heisann! Skal en tur over dammen snart, og tenker på å kjøpe ny akustisk. Det jeg har prøvd av Martin er sålangt lovende, men så leser jeg så mange lovord om Furch her at nå blir jeg usikker...Vil jo ha en best mulig gitar for pengene, og tenker at det er dumt å ikke benytte seg av muligheten for å grabbe en Martin når man først er på tur der borte.

Men kan en Furch til 5-6 lapper virkelig matche en Martin jeg må betale 20K i USA for ? Både lyd og spillbarhet? (vil ha noe lettspilt)

Endret av GonWild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten for godt til å være sant da..men, skal sjekke ut Stonebridge også, takk for tips!

åsså skal jeg se om 4sound har noen Furch inne..

..forresten, noen som vet om/hvor mye det er å spare på å shoppe disse i Praha?

Endret av GonWild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en stund på jakt etter en Furch men innsted havnet på to Washburn,....D56SW og en D52SW.

Ikke verdens beste gitarer men konkurerer med alt under 9000 kr,......til nesten halv pris.

Veldig lett og deilig å spille på dem,....men reagerer mye på luftfuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Reiste til Praha for to år siden og kjøpte en Furch D-23 CR. Fikk topp service hos Huml Music. Betalte ca 8.000,- for den. Da lå den på ca 12.500-13.000,- hos Myhrbraaten/4Sound. Fantastisk gitar som jeg har installert K&K mic/pick-up system i.

Synd den ikke blir spilt på så mye som den fortjener da jeg kjøpte meg en custom SJ fra canadiske Marc Beneteau (bygger gitarene til Don Ross m.fl.), så ender kanskje på Finn en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste til Praha for to år siden og kjøpte en Furch D-23 CR. Fikk topp service hos Huml Music. Betalte ca 8.000,- for den. Da lå den på ca 12.500-13.000,- hos Myhrbraaten/4Sound. Fantastisk gitar som jeg har installert K&K mic/pick-up system i.

Synd den ikke blir spilt på så mye som den fortjener da jeg kjøpte meg en custom SJ fra canadiske Marc Beneteau (bygger gitarene til Don Ross m.fl.), så ender kanskje på Finn en dag..

Fikk du Huml til å installere mic system mens du var der eller? betalte du mye ekstra for dette? Åssn er utvalget deres? Har dem alle modellene i alle former (D/OM/cutaways osv.) ? Har lyst å prøve mest mulig når man først er der..

Kan ellers rapportere at jeg har prøvd ut Furch nå og er mektig imponert!

Endret av GonWild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heldig å fant en modell i Norge jeg likte, så jeg tok kontakt m Huml og fikk dem til å bestille en fra Mr Franziek Furch himself etter mine ønsker (dvs. cutaway).

Butikken har mange Furch modeller (sjekk nettsiden dems), men ikke alt med/uten cutaway. Så hvis du drar til Praha ene og alene for gitaren, så ville jeg vurdert å bestille en først hvis du er sikker på hva du vil ha.

Butikken kan installere system i gitaren hvis du har det med selv og har tid til å vente. Jeg var der i to dager og de satte systemet inn for meg uten kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja..vil helst ha en cutaway med bra mic system..helst. Men aller mest vil jeg ha en gitar som jeg føler er riktig og som låter knall. Det ville kanskje vært dumt å få dem til å bestille noe, åsså finner jeg ut at jeg liker en annen bedre? Har dem ikke mic-system for montering der? eller er de så dårlige at man helst vil ha med selv? :-)

Har bestemt meg for å vente til etter jeg har vært i statene uansett...så får jeg ser hva jeg finner der. Martin, evt stonebridge.

Sendte mail til Huml, og de skulle ha 12 000NOK for en high-end furch. Spørs om noe jeg finner i statene kan matche det på pris og kvalitet...

Endret av GonWild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja..vil helst ha en cutaway med bra mic system..helst. Men aller mest vil jeg ha en gitar som jeg føler er riktig og som låter knall. Det ville kanskje vært dumt å få dem til å bestille noe, åsså finner jeg ut at jeg liker en annen bedre? Har dem ikke mic-system for montering der? eller er de så dårlige at man helst vil ha med selv? :-)

Har bestemt meg for å vente til etter jeg har vært i statene uansett...så får jeg ser hva jeg finner der. Martin, evt stonebridge.

Sendte mail til Huml, og de skulle ha 12 000NOK for en high-end furch. Spørs om noe jeg finner i statene kan matche det på pris og kvalitet...

Hvilken high-end Furch var dette? Jeg var også i kontakt med Huml for et par uker siden. De skulle har 9000,- norske for en ny OM34 sr inkl hardcase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken high-end Furch var dette? Jeg var også i kontakt med Huml for et par uker siden. De skulle har 9000,- norske for en ny OM34 sr inkl hardcase.

Jeg fikk også samme tilbudet. Vil tro at han får bra mye bedre gitar fra Furch til 12000 enn fra Martin til rundt samme prisen. Uansett om det er i USA. Har sjekket litt rundt og Martin er fortsatt ganske høyt priset der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde forespørsel på millenium serien. Fikk priser i CZK:

line 23 price is 27990,-
line 24 old version 29990,-
line 24 new 34990,-
line 25 42990,-
incl. hard case.
har egentlig sett for meg cutaway, men OM syntes jeg var en veeeldig behagelig formfaktor, så mulig jeg ombestemmer meg. Går det an å få OM med cutaway? :-)
Endret av GonWild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.