Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Drømmegitar


GoNhEr

Anbefalte innlegg

  • Svar 398
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...
Siden alle (nesten) nå har skryti av gitarene dem har syns jeg det er på tide at folk skryter litt av det de ikke har..   :lol:  

Dvs Hvilken Gitar Drømmer Dere Om?

Siden jeg allerede har denne her (Hamer USA Artist Korina P-90), skulle jeg gjerne hatt en maken med et par gode, PAF-aktige humbuckere i.

korina.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korina Wood, also known as African Limba Wood

is the wood that Gibson used in the late 50's to make some of their finest and most resonant guitars.

These were the original "Flying V", "The Moderne", The "Futura" and the original "Explorer".

Jimmy Wallace's early 1980 Les Paul 59 reissue's have Korina Wood backs. These Guitars sell today for $20.000.00. The only real difference is the Korina

Today these guitars are selling in the $24,000.00 range. The original "Flying V's" and "Explorers" are bringing prices in excess of $100,000.00. So it's a fair statement to make that Korina Wood Gibson's are also some of Gibson's most valuable guitars. The Original Gibson Factory in Kalamazoo Michigan "Heritage" is currently building some Korina "Les Paul" Style Guitars. Korina is legendary as a tone wood, It is not overly expensive but it is rare. My theory on it's rarity is there aren't many lumber importers bringing it in to the country because there is simply not enough other uses for it.

The guitar business is actually minuscule in the grand scheme of things. For most similar applications mahogany works almost as well. Mahogany is extremely plentiful readily available anywhere and inexpensive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.