Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vrengpedal


Edvard

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på utkikk etter en vrengpedal som ikke er speaker-distortion og ikke overdrive.

I pedaloppsettet mitt har jeg en Digitech Metal Master og en Ibanez tubescreamer. Metal Masteren er en billigpedal som stort sett låter dritt. Men av en eller annen grunn får jeg den til å låte fett på min Vox AC50VT amp. Jeg bruker også Tubescreameren for å booste Metal Masteren, og dette gir ganske god rørkarakteristikk. Det har nok også en del å si at vox'en har et preamp-rør. Tubescreameren bruker jeg selvfølgelig også som drivepedal.

Jeg er som sagt ute etter en pedal som befinner seg et sted mellom disse to pedalene rent lydmessig. Metal Masteren låter dritt på andre enn min egen forsterker, og blir ofte litt overkill. Tubescreameren låter stort sett knallbra, men har litt lite trøkk når jeg trenger noe mer enn drive.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har du lyst å bruke på den, og hva slags type musikk er du ute etter?

Boss ML-2 er en fin og tung pedal for metal-altig lyd så lenge du har en amp som takler pedaler greit.

Skal du mer opp i pris, har HT mye du kan sjekke ut. Ellers Zvex Box Of Metal, J&H og mer.. :)

Pris får komme i annen rekke. Som skrevet, er jeg ikke ute etter metal-pedaler, men en pedal som gir en mellomting mellom speaker distoriton og overdrive.

Hva med f.eks. Ibanez Tube King?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris får komme i annen rekke. Som skrevet, er jeg ikke ute etter metal-pedaler, men en pedal som gir en mellomting mellom speaker distoriton og overdrive.

Hva med f.eks. Ibanez Tube King?

Jeg har hatt Tube King, og var svært fornøyd med den. Masse trøkk og fleksibilitet. Låter og mer naturlig enn en gjennomsnitlig distortionpedal til den prisen. Det eneste aberet var størrelsen.

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som sagt ute etter en pedal som befinner seg et sted mellom disse to pedalene rent lydmessig. Metal Masteren låter dritt på andre enn min egen forsterker, og blir ofte litt overkill. Tubescreameren låter stort sett knallbra, men har litt lite trøkk når jeg trenger noe mer enn drive.

Noen forslag?

Woodo Labs Sparkle drive er fin - med innmiks av clean-signalet for å beholde attack, så får du en vreng som er "mer" enn vreng. Flott pedal - ønsker meg en slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har noen pedaler til salgs som kan passe bra.

Wampler Super Plextortion, Lovepedal PurplePlexi og Zvex Box Of Rock går ale fra overdrive til distortion.

Sjekk salgstrådlink i signaturen under.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.