Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Seymour Duncan, Steve Lukather


woksin

Anbefalte innlegg

Hei igjen! Denne gangen skal jeg bytte pickuper på min Ibanez S 540 (Mahogny kropp og rosewood fretboard, HSH pickup) jeg har lyst til å prøve et par seymour duncan pickuper. Jeg har også hørt at Steve Lukather Brukte seymour duncan pickuper før. Så hvilken pickuper passer best til steve lukather type lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fristet til å si "hva som helst". Steve Lukather er ikke kjent for å bruke minst effekter, i hvert fall ikke på sine yngre dager (altså den tiden hadde muligens brukte Seymour Duncan). For meg er Lukather mengder med vreng, en dæsj delay og chorus, ev. flanger. Tviler på at det å spore opp hva slags Duncan-pickuper Lukather har brukt vil få deg så veldig mye nærmere hans sound med mindre resten er på plass.

Altså, mitt tips er å sjekke ut hva slags effekter som kan bidra til å nærme seg lyden til Lukather (men det er jo allikevel dine fingre som sitter på hånda di, og ikke Steve Lukather sine). Funker ikke det så er jeg neimen meg ikke sikker på at et pickupskifte vil få deg så veldig mye nærmere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en valley arts standard pro gitar med EMG SA/SA/85 pickuper+ plus mesa boogie 295 power amp, Mesa Boogie Studio preamp og rocktron replifex og intellifex. Og jeg har en ibanez som jeg gjerne vil ha andre pickuper i, så jeg tar steve lukather lyden som en grundmur av lyden min. + At jeg ikke er noe særlig godt skjent med Seymour duncan pickuper, så jeg vil ha pickuper som gir meg vrengen og tonen til steve lukather, helst lyden fra Lukather sin yngre æra...

Jeg vet at det er et vanskelig spørsmål. Hadde tenkt på en TB-4 JB serien i bridge og en Jazz serie i neck...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare noe særlig vettugt ang. spørsmålet ditt, men jeg liker selv både JB-pickupen og 'Jazz. Rikelig med 'bite' i JBen og nok 'luft' i Jazz'en. Som sagt, om de får deg nærmere Luke-lyden, det aner jeg ikke. Jeg forbinder Luke med gitarer med SSH-oppsett, bortsett fra Ibanez-signaturen hans (for øvrig en ganske så fin gitar), så om en 'Jazz i neck er riktig, det har jeg ingen anelse om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.