Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD: Peavey Classic 50


Anbefalte innlegg

Nærmer seg en amp som ser noenlunde pen ut. Manglende kyllinghodeknotter er på plass, og den originale 'tweeden' har blitt lakkert sort (jeg dristet meg til å kjøre på med vanlig akryllakk, sort + klarlakk, og det ser ut til å fungere fint så langt, biter skikkelig på). Mulig mange rister på hodet av hva jeg har gjort, men det får så være. Originaltolexen var sliten, stygg og så ikke ut i måneskinn. Kabinettet ser 10 ganger bedre ut nå, og på halvannen meters avstand ser sortfargen tilnærmet original ut, dog noe flashy og shiny.

91606dda.jpg?t=1317023048

Skal ut å handle skai (ikke vinyl altså) nå i formiddag. Denne må jo limes på frontplaten, og hva slags lim bruker en da? Vil nødig kjøpe stor dose med spesiallim, det syns jeg ikke en slik amp er verdt. Funker det at bruge vanligt Cascol 'trälim'?

Teknisk sett, bortsett fra litt spraking i enkelte potmetere, så virker ampen å være ved sine fulle fem. Har byttet ut alle rørene og fått bukt med pipingen ved høye gainsettinger (preamp). Kommer til å sette den i øvingslokalet og vil få sin ilddåp på bandøving om et par uker. Spent på om denne er noe for meg, eller om den ryker ut like fort som den kom inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Baderomslim er knall, og billig. Koster vel 59 kroner for en liter tipper jeg. Ellers så virker kontaktlim også, men det er dyrere og er litt mer slitsomt å bruke. Husk god lufting hvis du bruker kontaktlim, jeg husker en episode for mange år siden der vi trakk opp to store sangkasser med slikt, og vi ikke klarte å stå på beina da vi var ferdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baderomslim er knall, og billig. Koster vel 59 kroner for en liter tipper jeg. Ellers så virker kontaktlim også, men det er dyrere og er litt mer slitsomt å bruke. Husk god lufting hvis du bruker kontaktlim, jeg husker en episode for mange år siden der vi trakk opp to store sangkasser med slikt, og vi ikke klarte å stå på beina da vi var ferdige.

Hæ hæ, har nesten gått i bakken jeg også ;-) Men jeg har lært så lufting er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens feteste dekor... den fortjente sin plass, synd at du tok den vekk! :P

Hehe... Jeg må nesten si meg enig. Er sjeldent man ramler over noe så ultraharry som 'taggingen' på denne ampen. Det er nesten så jeg angrer (sannhet med modifikasjoner).

Vi får se hvordan den blir seende ut når fronten har blitt kledd med tolex. Blir fronten litt for pen kommer jeg til å prøve meg på full omtrekking når tiden strekker til. Det kan da ikke være så vanskelig, selv om jeg er sikker på at jeg har ti tommeltotter. Innbiller meg at det ikke er verdens vanskeligste jobb så lenge man har tungen rett i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sånn, prosjekt "amp-front" finito.

Ble helt ålreit, buene var noe realt herk, men fikk teken på det etter hvert. Det er enkelte steder hvor jeg ikke har fått strammet til tolexen godt nok, men jeg tror det skal holde.

Nå mangler jeg (fortsatt) bare et kabinett, så er jeg klar for garasjerock, eller lignende. Jeg har tenkt å skaffe en logo til den og, for moro skyld, av typen "skilt" som på en gammel JTM45, men med navnet "El Classico".

d71e8bb3.jpg?t=1318623006

..., og ja, den lakkerte original-tolexen ser rimelig "ræv" ut i forhold til Marshall-levanten jeg fikk fra GunnarpåMo (som var så hyggelig å avse et stykke av hva han hadde liggende - jeg takker og bukker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.