Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD: Peavey Classic 50


Anbefalte innlegg

Ladies & gentlemen, I give you the

Super Duper SMASHTONE (by P***master) også kjent som en kosmetisk sett sliten Peavey Classic 50 topp.

0b20942a.jpg?t=1313009262

Endelig kom det et aldri så lite varp på FINN.no som jeg klarte å være rask nok ute på. Har ved flere anledninger tenkt at jeg burde ha sjekket ut Classic 30/50-ampene til Peavey, og jeg var ikke vond å be når det dukket opp en billig en på nettet. I følge selger piper det litt i preamprørene ved høye gainsettinger, men det er flisespikkeri i forhold til hva jeg måtte ut med.

Som man ser så trengs den mildt sagt en make-over. Noen som vet om det faktisk er mulig å fjerne sprittusjingen, eller er det enklere å bestille en flikk tweed-stoff og trekke om selv? Åpen for tips om nettbutikker som selger stoff i mindre mengder (no pun intended).

Klokken er blitt for meget nå, men imorgen den dag, da skal det testes på edruelig lydnivå.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk takk. :)

Det blir moro å fyre opp 'droget' imorgen. Har ikke særlig erfaring med disse ampene, men en bekjent av meg (køntrigitarist) bruker/brukte en Classic 50-kombo, og det låt helt kule. Bra cleanlyd, bra skrangle- til rockevreng og en ganske så bra reverb.

Da mangler jeg bare matchende 2x12 tweed-kabinett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å fjerne tusjen tror jeg er umulig.

Det er det jeg også regner med. Da blir det å bestille tweedstoff og trekke om selv. Den brune "karmlista" lar seg jo fjerne uten problemer, så det er enkel jobb å få denne til å se noenlunde bra ut igjen.

Hva er "pronlook"? (daaaah....) (*facepalm*).

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet er det dobbelt facepalm. Ikke et forsøk på å være kul, men en skrivefeil.. :lol:

Men altså videre, jeg har brukt Biltemas "plastspray" på flere gjenstander i det siste, og det er den enkleste og greieste spraylakken jeg noensinne har prøvd. Fester på alt, koker på ikkenoe, og i det hele tatt.. Det er jo en matt finish, og det er da sikkert noe av forklaringen.

Skal man ha original tweed- utseende, er det selvsagt ikke et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det.

Jeg tror nok det vil være en godt investert halvtime, spesielt hvis man sammenligner med tiden det tar å enten trekke den om i ny tweed, eller å lakkere den på et vis som får den til å se bra ut, og som gjør at malingen sitter fast når ampen dulter borti gitarer, dørkarmer og vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig du har andre erfaringer enn meg EBT, men med løsemidler som ikke nødvendigvis bleker ting av seg selv, trenger man på et vis å fjerne fargen etter at den er løst opp. Derfor forslaget om en luftdrevet støvsuger.

Biltema har en sånn sak.

Det å suge på dette med en børstemotor, kan fort bli en "pangsak", som jeg ikke vil anbefale på et forum..

Ellers er jeg helt enig når det gjelder holdbarhet og utseende. Problemet er at hvis man får løst opp dekoren, men bare lar den størkne på nytt på samme sted, så er man like langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. :)

Det blir moro å fyre opp 'droget' imorgen. Har ikke særlig erfaring med disse ampene, men en bekjent av meg (køntrigitarist) bruker/brukte en Classic 50-kombo, og det låt helt kule. Bra cleanlyd, bra skrangle- til rockevreng og en ganske så bra reverb.

Da mangler jeg bare matchende 2x12 tweed-kabinett.

En ting til : ble prisen betalt etter bud, eller prisen som sto i annonsen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til : ble prisen betalt etter bud, eller prisen som sto i annonsen? :)

Som notert i annonsen. :) Var førstemann til mølla som kunne hente samme kveld. Bor et par steinkast unna så da havnet den her.

Har fått koblet til vintage 30-elementet i ENGL-komboen og fått testet at det er lyd i den. Noe det altså er. Virker lovende. Fin cleanlyd og masse gain å hente på leadkanalen. Da er turen kommet til å kikke etter tweedkabinett.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.