Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD: Peavey Classic 50


Anbefalte innlegg

Haha. Slangeskinnstolex! Det...., tørr jeg ikke. Tviler på at jeg gjør så mye mer med utseende enn å bytte tweeden der tweeden absolutt må byttes - dvs området som er ramponert med sprittusj. Vel er jeg 'super duper', men noen 'pronmaster', det vil jeg så absolutt ikke pårope meg. Den statusen overlater jeg til andre her i verden.

..., og ja, den låter kuler og krutt, syns jeg. Som selger nevnte så er preamprørene noe ute og sykler. De piper og uler mellom 8 og 10 på pregain-pottet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har det seg slik at tweeden på Classic-ampene til Peavey ikke er skikkelig tweed slik Fender bruker, men vanlig vinyl med tweed-utseende. Dette burde da absolutt gjøre det mulig å fjerne skribleringene. Jeg fant frem rødspritflaska fra boden i går og satte i gang med å gnikke litt. Det fikk tonet det hele en del ned, men ikke så mye som jeg hadde håpet på.

Noen tips om produkter som er relativt enkelt å gå til anskaffelse av som kan ta knekken på driten, men som ikke ender opp med å bleke bort fargen og mønsteret i vinylen?

B57BA87C-orig.jpg?t=1313223197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips om produkter som er relativt enkelt å gå til anskaffelse av som kan ta knekken på driten, men som ikke ender opp med å bleke bort fargen og mønsteret i vinylen?

Aceton? Mener å huske at jeg nevnte dette tidligere i tråden.

Kjøp på apotek, malerforretning, byggvarehus eller parfymesjappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mer med på den enn slangeskinn. :)

Hadde faktisk vært ganske stilig. Hadde jeg bare hatt tid til slikt...

Om det blir omtrekking blir det vel i tweed eller brun/beige/sort tolex. Så langt har jeg ikke lykkes i å få fjernet fronten engang... Ser ut til å være montert med langt mer enn de to skruene som er synlige.

Aceton ja. Tanken slo meg. Får gå til innkjøp av det.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg heller på den plastsprayen til castorfiber. Billig og helt grei løsning som helt sikkert blir mye bedre enn de fleste måter som prøves på å fjerne tusjmerkene.

Kun litt maskering som skal til også da, og mye billigere og mindre arbeid enn omtrekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Får ta meg en tur på nærmeste Biltema/bilrekvisitaforhandler og se om de har plastspray med tweed-mønster... :blink:

I den tegnefilmen, Donald og vennene hans ønsker god jul, som sendes på julaften, bruker en av medarbeiderne på julenisseverkstedet en spesiell maling til sjakkbrett. Rutene blir like store og vinkelrette. Nå er jeg imidlertid litt usikker på hvem julenissen bruker som leverandør på maling, men et brev til nissen skal jo oppfylle ønsker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Får ta meg en tur på nærmeste Biltema/bilrekvisitaforhandler og se om de har plastspray med tweed-mønster... :blink:

For all del, dersom du vil ha arbeidet og kostnaden med å trekke om toppen så greit nok det, men blir nok helt greit med f eks sort eller brun matt farge på fronten sammen med originale tweeden på utsiden. Nå vet jeg ikke om det er en foto tweed eller om den har mønstret overflate.

Har den mønstret, så vil det sansynligvis vise litt av dette mønsteret on du vil bruke 'gummilakk', hvertfall dersom det ikke blir lagt for tykt på.

Skal hvertfall veldig mye til at den blir verre enn nå...

Så har du evt et vinterprosjekt med fullt omtrekk og generell service på den. :mellow:

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, dersom du vil ha arbeidet og kostnaden med å trekke om toppen så greit nok det, men blir nok helt greit med f eks sort eller brun matt farge på fronten sammen med originale tweeden på utsiden. Nå vet jeg ikke om det er en foto tweed eller om den har mønstret overflate.

Har den mønstret, så vil det sansynligvis vise litt av dette mønsteret on du vil bruke 'gummilakk', hvertfall dersom det ikke blir lagt for tykt på.

Skal hvertfall veldig mye til at den blir verre enn nå...

Så har du evt et vinterprosjekt med fullt omtrekk og generell service på den. :mellow:

Jeg har ikke tenkt tanken om å trekke om hele ampen (vel jo, men har slått det fra meg nå), men bare gå for fronten. Brunt skinn burde gjøre susen og kan umulig være så vanskelig å få lagt på bra. Noe vinterprosjekt aka full omtrekking har jeg niks og nada tid til, så da tar jeg til takke med litt røff tweed-tolex (ev. stiller jeg den til disposisjon om noen trenger et kabinett til å trene seg på :P). Foruten fronten og tusjmerkene ser ikke ampen så aller verst ut, langt bedre enn hva en skulle tro om en amp som gikk for 600,-. :)

Gratulerer med gromamp! Spilte mye på en Classic30 112-combo i militæret, og med Les Paul låt det jævlig tøft :)

Låter ikke så halvgærnt med SGen og telecastern heller. Instant rockevreng. :)

Er veldig spent på hvordan cleankanalen reagerer hvis den pushes godt opp i volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Fronten er fri for tolex. Syns for øvrig at toppen gjør seg fortjent til uttrykket "built like a tank". Unødvendig å måtte fjerne alle fire beina - som er de som holder selve ampen fast i kabinettet - for så å ta hele ampen ut av kabinettet for å klare å fjerne fronten. Tåpelig!

bilde.jpg?t=1313428133

Hva slags lim anbefaler ekspertene? Imorgen skal de speides etter beige skinn/vinyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.