Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Unisong Gitarer info


JanH

Anbefalte innlegg

absolutt ikke meninga å være negativ. Veldig bra med norsk gitarproduksjon!!

hei. no problemos. Det er veldig viktig og riktig at dere er kritiske til nytt merke - . Nå skal jeg jobbe mer mot å få div. tester på gitarene. Ser for meg å sende et eksemplar til Gitarforum aller først. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med folk her på berget som holder på med ting. Spesielt også når det er i den enden av prisklassen som er oppnåelig for folk flest. Rimelige kvalitetsting er alltid interessant :)

Men som du sikkert har merket så er det mange her inne som sitter på masse kunnskap og fakta. Ikke ta dette negativt, men bruk heller forumet for det det er verdt, og still heller spørsmål hvis du trenger hjelp eller er usikker på noe. Tror de fleste her inne har stor forståelse for kvalitet vs pris, altså hvor mye en får for pengene. Gang på gang kommer det opp spørsmål fra forskjellige brukere om valg av gitar, og erfarne folk kommer med gode anbefalinger ut i fra hvilke krav hver enkelt stiller til en ny gitar (type gitar, spillestil, pris, osv). Har du varer av en god kvalitet i forhold til pris, kommer nok dine gitarer til å bli anbefalt på lik linje med andre merker hvis de faller innenfor disse kravene.

Ellers må du stå på, og ikke gi deg. Bare ha trua på ideene dine og det du driver med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jeg fram til å lese mer om! Det er også fint å se at trådstarter faktisk ønsker å underbygge sine påstander med mer enn bare ord. Det er nok relativt vanskelig å komme seg inn i markedet i prissegmentet dette dreier seg om, men holdningen selger her har, vil i hvert fall ikke gjøre det vanskeligere. Hvis det i tillegg er slik at gitarene holder bra kvalitet og svarer til det som blir skrevet om dem, er det enda et steg i riktig retning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med folk her på berget som holder på med ting. Spesielt også når det er i den enden av prisklassen som er oppnåelig for folk flest. Rimelige kvalitetsting er alltid interessant :)

Men som du sikkert har merket så er det mange her inne som sitter på masse kunnskap og fakta. Ikke ta dette negativt, men bruk heller forumet for det det er verdt, og still heller spørsmål hvis du trenger hjelp eller er usikker på noe. Tror de fleste her inne har stor forståelse for kvalitet vs pris, altså hvor mye en får for pengene. Gang på gang kommer det opp spørsmål fra forskjellige brukere om valg av gitar, og erfarne folk kommer med gode anbefalinger ut i fra hvilke krav hver enkelt stiller til en ny gitar (type gitar, spillestil, pris, osv). Har du varer av en god kvalitet i forhold til pris, kommer nok dine gitarer til å bli anbefalt på lik linje med andre merker hvis de faller innenfor disse kravene.

Ellers må du stå på, og ikke gi deg. Bare ha trua på ideene dine og det du driver med :)

Den er grei.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du får sendt gitaren til en som har brukt "alle" merker. slik at sammenligningen ikke bare blir mot par merker. Og en som er svært positiv til å lete etter fordelene med merket ditt. har du din egen "thing", så blir det kult uansett.

De ideer jeg liker er:

Parker har kul vib plate istedenfor fjærer, og hadde en inovativ look.n

caparison har hgs/kul headstock (3mm forflytning av stol/mikk for intonasjon av detuned)

jackson har herlige compound radius halser.

gibson har 15 graders hals mot kropp

hamar gitarene som bare er lagd av norsk tre..

guitarworkshop som hadde "først" sperzel locking tuners ideen.

mye som hadde vært kult i ett.

semitone/fanned frets.

en tyrisk gitarmaker har gitar med flyttbare frets.. hehe de er kule. da kan man ha semitone frets på noen partier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Er det noen her på forumet som har prøvd eller hatt en Unisong gitar? Hvis. hvordan låter de? Hvordan er elektronikken) Hvilken kvalitet er det på pick ups? Takler de vreng, og evt. hvor mye før de gir seg og feeder? Hvordan er treverk? Hvor kjøper de (Unisong) treverket?

Jeg bare spør fordi.....vel, all ære til Unisong for å prøve, men for min egen del så må jeg si at jeg blir skeptisk tvert jeg ser "Made in China". Har prøvd Kinaproduserte gitarer før. og erfaringene jeg har gjort meg har ikke vært overmåtes bra. Nå sist var det en Hagstrøm. Jeg hadde store forhåpninger til Super Swede'n jeg fikk tak i, men elektronikk og pups var langt under pari. Byggekvaliteten var veldig bra, men jeg ble rett og slett forbannet over den dårlige elektronikken. Leverte tilbake gitaren til butikken, og fikk i en Baja Tele istedet.

Utfordrer Unisong til å ta tak i skepsisen mange her på forumet gir uttrykk for, og sender inn noen gitarer for testing. Og hvor blir det av YouTube klippene????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det vel som om innehaveren tok i mot "utfordringen", men jeg synes ærlig talt det er hans ansvar å gjennomføre dette. Er gitaren bra, er det jo masse gratis reklame. Vi har veldig mange treff i måneden..

Brukeren JanH er da ikke så veldig ivrig, innom her i midten av august. Kanksje han selger så mange gitarer at han ikke har tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.